همه‌ی امکانات‌ لازم برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در حرکت عظیم اربعین فراهم شود
همه‌ی امکانات‌ لازم برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در حرکت عظیم اربعین فراهم شود
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای رفاه و راحتی هرچه بیشتر جامعه‌ی دانشگاهی کشور و حضور در حرکت عظیم اربعین لازم است همه‌ی امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به این افراد فراهم شود.

علی‌محمد آخوندعلی در جلسه‌ی قرارگاه شهید علم‌الهدی دانشگاه‌های استان به‌منظور بررسی برنامه‌های اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) که امروز چهارشنبه پنجم مردادماه در سالن اجتماعات حوزه‌ی ریاست دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: اربعین معجزه و طرح و برنامه‌ای است که در ادامه‌ی راه کربلا توسط امام سجاد (ع) طراحی‌شده است. 

وی یا بیان اینکه این حرکت عظیم آثار معنوی بی‌شماری دارد گفت: امیدواریم دانشگاه‌هایی که در مسیر حرکت کاروان‌های اربعین قرار دارند با هماهنگی لازم بتوانند میزبان‌هایی شایسته برای زائران امام حسین (ع) باشند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بابیان اینکه کار برای سیدالشهدا از کارهای دیگر متفاوت است، گفت: آن زمان که اراده‌ی خداوند در کارگردانی عالم این است که مکتب سیدالشهدا هر روز بیشتر منتشرشده و گسترش یابد.

وی افزود: در روایات از حضرت زهرا (س) به‌عنوان لیله‌القدر نام‌برده می‌شود و اراده‌ی خداوند بر این است که ایشان در استتار بماند. اما اراده‌ی خداوند بر انتشار سیدالشهدا در عالم است و از زمانی که انسان پا بر روی کره‌ی خاکی گذاشته است نام امام حسین(ع) با خلقت انسان همراه شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی‌نژاد، تصریح کرد: امروز در هر جایگاهی اگر بتوانیم بخشی از حرکت عظیم اربعین را پیش ببریم، به بخشی از اراده‌ی الهی تبدیل می‌شویم که مقدر کرده است امام حسین(ع) منتشر شود؛ باوجودی که حرکتی رسانه‌ای وجود دارد که این راه‌پیمایی و این گردهمایی منحصربه‌فرد را کاملاً نادیده بگیرد.

وی، ادامه داد: موکب دانشگاهیان باید با موکب‌های دیگر تفاوت‌هایی داشته باشد؛ پیشنهاد می‌کنم حوزه‌ی فرهنگی ستاد اربعین تشکیل شود که ازنظر محتوایی خدماتی متناسب با محیط و فضا را به زائران ارائه دهد تا از این فرصت کم‌نظیر و بی‌نظیری که اتفاق می‌افتد بهره لازم را برد.

گفتنی است این نشست با حضور مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان همراه بود و در خصوص برقراری موکبی در یادمان چذابه از سوی دانشگاهیان استان خوزستان برای خدمات‌رسانی به زائران امام حسین (ع) تبادل‌نظر تصمیم‌گیری شد.