آن سوی مرزها هیچ امکاناتی نیست/ مردم مراجعه نکنند
آن سوی مرزها هیچ امکاناتی نیست/ مردم مراجعه نکنند
اهواز - استاندار خوزستان گفت: زائران به سمت مرزهای شلمچه و چذابه حرکت نکنند چرا که در آن سوی مرزها هیچ امکاناتی برای زائران ایرانی وجود ندارد.

استاندار خوزستان در جریان بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: تا زمانی که سازوکار لازم در خاک عراق برای انتقال زائران فراهم نشود، مرزهای شلمچه و چذابه بسته خواهند ماند.

خلیلیان با اشاره به عبور بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه در روز گذشته گفت: مرز عراق به هیچ عنوان ساختار و امکاناتی که بتواند چنین جمعیتی را مدیریت کند، ندارد.

خلیلیان با اشاره به دمای بالای هوا در خوزستان گفت: آن طرف مرز هیچکس نیست که زائران را ساماندهی کند.

استاندار خوزستان افزود: دیروز ۴۰ دستگاه اتوبوس را به آن سمت مرز شلمچه بردیم و زواری که خارج شده بودند به بصره منتقل کردیم.

خلیلیان در خصوص وضعیت افرادی که آن طرف مرز چذابه گرفتار شده بودند، گفت: حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران از مرز به سمت العماره اعزام شد اما الان دیگر گنجایشی برای زائران جدید نیست.

وی افزود: مسیرهایی که از اهواز و سایرشهرها به این مرز منتهی می‌شوند نیز بسته است.

استاندار خوزستان با تاکید بر نبود امکانات در مرز عراق از همه هموطنان خواست به هیچ وجه به سمت چذابه و شلمچه حرکت نکنند.

خلیلیان گفت: در بیابان‌های عراق بعد از مرز وقتی که زائران از کشور خارج می‌شوند سرگردان می‌شوند و هیچکس امکاناتی در دسترس نیست.

استاندار خوزستان افزود: امکانات و خودرو در خاک عراق برای انتقال این حجم از زائران وجود ندارد و با توجه به اینکه ستاد مرکزی هم مرزها را بسته اعلام کرد، مرزهای شلمچه و چذابه هم بسته است و هموطنان از حرکت به سمت این دو مرز خودداری کنند.

وی در خصوص وضعیت افرادی که در پایانه‌های مرزی منتظر باز شدن مرز هستند گفت: خوشبختانه در سمت مرزهای خودمان مواکب حضور دارند، دستگاه‌های دولتی هستند و زائران تغذیه و آب دریافت می‌کنند و امکانات و سرویس‌های بهداشتی در اختیار آن‌ها است.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد، در مرزهای خودمان امنیت برقرار است و جای نگرانی نیست ما تلاش می‌کنیم زائرانی را که از گیت‌های خروجی کشور به سمت عراق رفتند به شهرهای داخلی عراق منتقل کنیم.