هیچ بیماری مشکوکی در مرز شلمچه مشاهده نشده است
هیچ بیماری مشکوکی در مرز شلمچه مشاهده نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا به امروز بیماری حاد و خطرناکی در بین زوار اربعین در مرز شلمچه دیده نشده است.

سید محمد محمدی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، ظهر امروز در پایانه مرزی شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرز شلمچه، اظهار کرد: همکاران بنده در پایانه مرزی شلمچه در حوزه بهداشت، درمان و فوریت‌های بهداشتی کماکان در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند‌.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایانه مستقر هستند، مواردی که در محل درمان می‌شوند همکاران اورژانس رسیدگی خواهند کرد و اگر نیاز به اعزام به مرکز شهید سلیمانی در جاده شلمچه بود این اقدام به سرعت انجام می‌شود‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به فعالیت کارشناسان بهداشت در شلمچه اشاره کرد و گفت: آن‌ها نیز مشغول کار بیماریابی زوار در مسیر برگشت هستند تا از نظر بیماری‌های سندرومیک مثل کرونا، وبا، بیماری‌های عفونی و … مشکلی بوجود نیاید و نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه توسط کارشناسان بهداشت به سرعت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکل بیماری خطرناک و حادی در مرز شلمچه دیده نشده است، افزود: بیشتر مراجعات به ما در این نقطه مرزی مربوط به گرمازدگی است و غالب بیماران نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند‌.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: تعدادی از زائران عزیز نیز که در جاده بصره-نجف دچار حادثه تصادف شده بودند بعد از رسیدن به نقطه صفر مرزی توسط اورژانس ۱۱۵ به یمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر منتقل شدند و حال عمومی آنها خوب است.

انتهای پیام