تولید مصالح ساختمانی از نخاله های دور ریز در شهرداری اهواز/زباله گردی در اهواز ساماندهی می شود
تولید مصالح ساختمانی از نخاله های دور ریز در شهرداری اهواز/زباله گردی در اهواز ساماندهی می شود
شمسی در ادامه با بیان اینکه مساله زباله گردها یکی از دغدغه های مردمی است که اگربتوانیم مساله جمع آوری زباله ها را سامان بخشیم، این دغدغه نیز به خودی خود کاهش می یابد، ادامه داد: نوسازی و بهسازی مخازن زباله در سال گذشته نزدیک به 70 درصد صورت گرفت که مابقی نیز طی برنامه ریزی صورت گرفته طی 6 ماه نخست سال 1402 صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای خوزستان، علی شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار داشت:  ارتباط اجتماعی مردم و تولید سرمایه مردمی و رسیدن به باور «ما می‌توانیم» از رویکردهای کلان شهرداری اهواز است.

وی با بیان اینکه روح حاکم بر اقدامات شهری، ایجاد شهری با نشاط و با طراوت و زیبا برای مردم اهواز است گفت: انجام  خدمت را برای مردم یک افتخار می دانیم. انتظار ما در مرحله نخست از مردم این است که ما را همراهی کنند و در مرتبه دوم فرهیختگان و اصحاب رسانه نقدها را منتقل کنند.

زباله گردی در اهواز ساماندهی  می‌شود

معاون شهرداری اهواز با اشاره به اینکه مجموعه خدمات شهری یک معاونت مهم و کلیدی است، گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهری مساله جمع آوری زباله به شکل منظم و تمیز از سطح شهر است که برای این مسئله در چند بخش برنامه ریزی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به بهسازی مخازن، جمع آوری زباله، نظم بخشی به جمع آوری زباله  گفت: در کنار این موارد، با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی، فرهنگ سازی برای مساله جمع آوری زباله ها صورت گرفته است.

شمسی در ادامه  با بیان اینکه مساله زباله گردها یکی از دغدغه های مردمی است که اگربتوانیم مساله جمع آوری زباله ها را سامان بخشیم، این دغدغه نیز به خودی خود کاهش می یابد، ادامه داد: نوسازی و بهسازی مخازن زباله در سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد صورت گرفت که مابقی نیز طی برنامه ریزی صورت گرفته طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ صورت می گیرد.

وی افزود: محور دیگر توسعه مدیریت شهری در این بخش، حرکت به سمت مکانیزه کردن بود که با اخذ مشاوره های خوب در سال ۱۴۰۲ مساله رفت و روب به شکل مکانیزه ساماندهی می شود که این می تواند تحرک خوبی در مدیریت شهری استان ایجاد کند.

معاون خدمات شهری اهواز بیان کرد: فضای سبز با نشاط اجتماعی تناظر یک به یک دارد و با وجود دشواری نگهداشت فضای سبز در اهواز، با تمام توان پای کار هستیم که مردم شهری سرسبز داشته باشند.

وی گفت: برای ایام نوروز امسال بالغ بر ۶ میلیون بذر گل و نهال در سطح شهر کاشته شد و همراهی مردم سبب شد در ایام عید، شهری متفاوت از سالهای قبل داشته باشیم. بیش از ۴۰۰ هزار نهال و درخت طی این بازه کاشته شد که رکورد قابل قبولی است.

راه‌اندازی مراکز خرید اقلام روزمره برای نخستین بار در مناطق هشت گانه اهواز

شمسی درباره ساماندهی بازار و معابر اظهار داشت: شهر اهواز از نظر بافت شهری، قابلیت توسعه خوبی دارد که در سایر کلانشهرها موجود نیست و به همین منظور بازار های سنتی و دستفروش با کمک خودشان ساماندهی می شود و یکی از ابرپروژه هایی که امیدواریم امسال تکمیل شود، ایجاد مراکز خرید اقلام و کالاهای روزمره در مناطق هشت گانه است که در صورت عملیاتی شدن این مراکز ضمن ساماندهی دستفروش ها، قیمت و کیفیت اقلام مورد نیاز مردم ضمن سهل الوصولی، بهتر می شود.

وی ادامه داد: این مراکز ضمن داشتن استانداردهای لازم می تواند دغدغه های مراکز سنتی از نظر بهداشت و سلامت را مرتفع سازد.

خرید ۳۰ ماشین سنگین از سوی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز

معاون خدمات شهرداری اهواز درباره سازمان خدمات موتوری نیز افزود: این مرکز نیز از مراکزمهم خدمات شهری است که دارای عقب ماندگی هایی است که امسال توانستیم با کمک مسئولان بیش از ۳۰ خودروسنگین به اموال شهرداری اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: این ماشین الات ضمن تقویت خدمت رسانی شهری، مانع از انحصارگرایی برخی پیمانکاران و اسارت گرفتن شهر از سوی برخی پیمانکاران می شود.

شمسی در خصوص سازمان‌آتش نشانی گفت: یکی از مراکز مهم که خدمات حیاتی به شهر ارائه می کند، آتش نشانی است که در همین اتش سوزی شرکت بوتان یک کار برجسته کردند و ظرف ۴۸ ساعت بیش از یک میلیون لیتر آب برای مهار اتش مصرف کردند که از نظر حجم ونوع مهار کم نظیر بود.

وی ادامه داد: یکی از کمبودهای این سازمان نردبان بود که توانستیم نردبان ۳۶ متری برای اهواز تهیه کنیم و همچنین ۲ ایستگاه آتش‌نشانی افتتاح کنیم. اگرچه ما به این سطح قانع نیستم و امکانات جدیدی به زودی با وجود تحریم به این سازمان اضافه می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در رابطه با سازمان آرمستان ها نیز اظهار داشت: یکی دیگر از نگرانی ها مساله تکمیل بهشت‌آباد است که در همین راستا در طرح توسعه، باغ فردوس مورد تجهیز وتکمیل قرار می گیرد و مشاور طرح آماده شده و در سال جدید راه اندازی و بهبود این آرامستان در دستور کار است.

وی در حوزه پسماند تاکید کرد: دستگاه های پسماند بازسازی اساسی شدند و سلول دفن جدید مورد بهره برداری قرار گرفت که با این راه اندازی و راه اندازی دستگاه جدید از دفن غیراصولی جلوگیری می شود. ساماندهی صفیره در دستور کار سال جدید معاونت است.

شمس تصریح کرد: با راه اندازی دستگاه های جدید هیچ آتش سوزی در صفیره نخواهیم داشت و آمادگی داریم در صورت کمترین آتش سوزی سریعا فرایند خاموش کردن صورت گیرد.

نخاله های ساختمانی مورد بازیافت مجدد قرار می گیرند

وی به مساله نخاله ساختمانی و همکاری پلیس راهور در برخورد با این افراد در جابجایی و تخلیه غیرمجاز نخاله ها گفت: دستگاه‌های بازیافت نخاله با هزینه ۲۰ میلیارد تومانی برای اولین بار در سال جدید در اهواز راه اندازی می شود که نخاله و مصالح به مواد قابل استفاده شهری تبدیل می شوند.

معاون شهردار اهواز گفت: تخلیه نخاله بسیار کم شده و از طرفی ۴ نقطه مناسب برای تخلیه نخاله انتخاب شده است که دیگر مردم بدانند دقیقا نخاله را باید کجا تخلیه کنند.

رئیس ستاد استقبال از بهار شهرداری اهواز درباره جزئیات خدمات ارائه شده در ایام نوروز تاکید کرد: برای استقبال از بهار و عید نوروز در شهرداری ۱۲ کمیته اجرایی و ستادی با محور خدماتی، زیباسازی، میادین میوه وتره بار؛فرهنگی،حمل ونقل؛ ایمنی و امداد، فنی و عمرانی،روابط عمومی،پارک و اسکان تشکیل شد.

وی دراین باره اظهار کرد: برای ایجاد شهری مناسب با بهار، ۲۵ میدان در سطح شهر برای نورپردازی و طراحی انتخاب شدند. بیش از ۵۰۰هزار مترمربع جداول با بسیج نیروها رنگ آمیزی شد.

ایجاد ۲۴ فرش گل در سطح شهر برای استقبال از بهار

شمس افزود: ۲۴ فرش گل در سطح شهر راه اندازی و با نمادها و عروسک ها بیش از ۶۴ سامانه نشاط و آموزش شهروندی در سطح شهر برگزار شد. همچنین نزدیک به ۵۲ دستگاه آبنما راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی به نورپردازی پل سیاه و سفید و تونل نوری پل چهارم و هشتم اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار المان های شهری در فضای شهری نصب شد و بیش از ۲۴۰ المان کهکشان ایجاد شد.

معاون شهردار اهواز عنوان کرد: در مناطق مختلف شهری غرفه های توزیع چهار منظوره آجیل و خشکبار ومیوه و صنایع دستی وگل وگیاه راه اندازی شد که تلاش شد میوه های با کیفیت خوب تهیه شود.

شمس به مقوله فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی سامانه های نشاط طراحی  و عملیاتی شد و بیش از ۲۴ جشن نوروزی و تورهای گردشگری برای مسافران و مهمانان نوروزی برگزار شد. در کنار این برنامه ها، محافل قرآنی و ایستگاه های افطاری نیز عملیاتی شد. ایستگاه های از من بپرس و سفره هفت سین هم از دیگر ابتکارات این معاونت برای کمک به مهمانان نوروزی بود.

وی همچنین به کمیته حمل و نقل اشاره کرد و گفت:  تجهیزات ترافیکی بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال ویژه نوروز هزینه شد و در کنار این ابرپروژه فلکه دانشگاه مطابق وعده داده شده برای سال جدید افتتاح شد.

معاون شهردار اهواز افزود: بهسازی پایانه های مسافربری و نقوش ترافیکی بیش از یک هزار متر مربع برای استقبال از بهار از جمله اقدامات این کمیته بود.

وی به بخش فنی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۷ هزار کیسه آسفالت سرد برای بهسازی معابر تهیه شده است و روکش آسفالت نیز به میزان ۶۴۰ هزار مترمربع در حال اخذ مجوز است و ۱۳۰ هزار مترمربع روکش آسفالت لکه گیری شدند.

شمس در پایان با اشاره به  اسکان مهمانان نوروزی یادآور شد: ۲ محل اسکان ویژه مهمانان نوروزی در نمایشگاه بین المللی و پارک لاله تعبیه شده بود که بیش از ۳۰۰چادر در آنجا برپاشد.

انتهای پیام/