از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال استفاده خواهیم کرد
از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال استفاده خواهیم کرد
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد، گفت: شرکت‌ها و کارخانجات را ملزم کردیم که به سمت ایده‌های فناورانه و نو بر پایه دانش حرکت کنند.

به گزارش آوای دانشجو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در نشست با مدیران شرکت‌های فناور، دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید پیش قراول تحقق شعار سال باشند و ضروریست مشکلات این شرکت‌ها با هم‌افزایی حل شوند.

وی افزود: سال جاری شورای فناوری و نوآورانه استان تشکیل شد که شرکت‌های دانش‌بنیان نیز عضو آن هستند و می‌توان از ظرفیت‌ آن‌ها برای توسعه استان استفاده کرد. همچنین بخشنامه‌ای به همه شرکت و موسسات صنعتی داده شد تا از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

خلیلیان با بیان اینکه شرکت‌ها و کارخانجات را ملزم کردیم که به سمت ایده‌های فناورانه و نو بر پایه دانش حرکت کنند، گفت: باید تولیدات خود را بر پایه دانش‌های نوین بنیان‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان شرکتی داشت که با تکنولوژی‌های قدیمی و گذشته فعالیت کند چرا که سرمایه و انرژی را هدر داده، خروجی مناسبی نداشته و اشتغالزا نیستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در چهارچوب تحقق شعار سال نه تنها از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استاده می‌کنیم بلکه از کلیه شرکت، موسسات و کارخانجات درخواست داریم که تولیدات خود را بر پایه آخرین فناوری‌ها که خوشبختانه در کشور قابل دسترس است سوق دهند تا از این مسیر اشتغالزایی نیز شود.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ شرکت نیمه فعال و غیرفعال در استان داریم که می‌توانیم این شرکت‌ها را بر پایه شعار سال و دانش‌بنیان فعال کنیم که اشتغال خوبی در استان ایجاد کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هیچ بن‌بستی در حل مشکلات استان وجود ندارد و توسعه استان بخشی از توسعه کشور است، گفت: ملاک ارزیابی مدیران‌کل میزان تحقق شعار سال بوده که یک مسیر برای پیشرفت کشور و استان است.