حجت الاسلام روانبخش: چرا رئیس‌ مجلس درباره علت برکناری معاون سیاسی وزارت کشور توضیح نمی‌دهد؟
حجت الاسلام روانبخش: چرا رئیس‌ مجلس درباره علت برکناری معاون سیاسی وزارت کشور توضیح نمی‌دهد؟
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع فعلان سیاسی خوزستان با اشاره به شکل گیری حول ولایت گفت: آقای قالیباف مانع از تصویب طرح‌های مهمی مانند عفاف و حجاب، شفافیت و‌ صیانت در مجلس شدند.



به گزارش خبرگزاری آوای دانشجو از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش در اجتماع فعالان سیاسی و فرهنگی خوزستان که دیشب در مسجد چهارده معصوم اهواز که با حضور طیف های مختلف سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم یک واجب سیاسی و فرهنگی را پیش ببریم نیاز به متشکل شدن داریم.
وی افزود: در هر مساله فرهنگی و سیاسی ممکن است سلایق‌و نظرات مختلف باشد ولی باید برای خودمان اصول و‌ محور و میزانی تعیین کنیم.
این فعال سیاسی گفت: اصولگرایی از این نگاه نشات گرفت که باید با وجود اختلافات بر سر یکسری اصول و مسایل پایبندی داشته باشیم مثل ولایت فقیه، مثل انقلاب اسلامی.
وی ادامه داد: جریان های سیاسی به تعبیر حضرت علامه مصباح به مثابه دایره‌ای متحد هستند که نقطه مرکزی همه آنها باید ولایت فقیه باشد و این همان نقطه آرمانی در حرکت جبهه ی است.
حجت الاسلام روانبخش تاکید کرد: هر گاه در کار سیاسی و اجتماعی، خدا را فراموش کردیم و دکتر جمع آوری غنایم و پست و مسولیت شدیم، حتما اسیب خواهیم دید.
این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران گفت: پدیده مهم و موثر انتخابات در پیش داریم باید تلاش کنیم مطالبات رهبری انقلاب در انتخابات سالم، پرشور برگزار شود.
وی ادامه داد: کسانی که در محل رجوع هستند و افراد و لیست معرفی میکنند باید بدانند وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید رضای خدا ‌‌و ولی فقیه و مردم را در نظر بگیرند و کسانی که کمترین عیب و بیشترین حسن را دارند معرفی کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه در جمع فعالان سیاسی خوزستان اظهار داشت: فعالان سیاسی این شعار را مبنا قرار دهید که اخلاص در برابر خدا، اطلاعت در برابر ولی، صداقت با مردم باید تابلوی اصولگرایان باشد. نباید به مردم وعده دروغین داد که این با اصول مغایرت روشن دارد.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی خود را باید بداند و آنهم قانون گذاری و ارتباط با مردم است، دخالت در امور اجرایی حرام است و رهبری انقلاب بارها منع کردند و‌ نماینده ی‌که دخالت می‌کند حتی از سر دلسوزی باید پاسخگو باشد.
وی با گلایه از دخالت مجلس یازدهم در امور اجرایی گفت: چرا معاون سیاسی وزیر کشور که هم رزم شهید سلیمانی و انسانی وارسته بود برکنار شد؟ چرا رییس مجلس پیگیر برکناری ایشان بود؟ مگر معاون وزیر جز حرف قانونی و حق چیز دیگری گفته بود؟!!
روانبخش بیان داشت: طرح صیانت که حقیقتا نیاز جامعه است و بارها رهبری انقلاب هم مطالبه کردند، چرا در راهروهای مجلس با وجود پیگیری نمایندگان انقلابی بی پاسخ مانده است؟!! طرح شفافیت که که اصلا مجلس با آن وعده محقق شد چرا از سوی رییس مجلس منحرف شد و به سرانجام نرسید؟ اینکه همه دستگاه‌ها باید شفاف شوند وگرنه مجلس قبول نمیکند، آیا این استدلال منطقی ست؟!
وی ادامه داد: بررسی نشان می‌دهد هر گاه دولت انقلابی بر سرکار آمده میزان مشارکت مردم در امور سیاسی پررنگ شده است .‌چرا که وقتی مردم کار و امید را در جامعه بینند پای کار می آیند و امیدواریم مردم با آگاهی سیاسی،‌در پایان سال انتخاباتی پرشور را رقم بزنند.
انتهای پیام