مردم کلافه از پست/ چرا تغییر و تحول در اداره کل پست خوزستان ضرورت دارد؟
مردم کلافه از پست/ چرا تغییر و تحول در اداره کل پست خوزستان ضرورت دارد؟
اداره کل پست در یکی از اولیه ترین وظایف خود یعنی تحویل مرسوله مردم موفق نبوده و مردم از عملکرد این اداره رضایت ندارند. دولت آیت الله رئیسی لازم است به فوریت بانیان وضع موجود را که بیش از 12 سال است، منصوب شدند، تغییر دهند.

دولت آیت الله رئیسی لازم است به فوریت بانیان وضع موجود را که بیش از ۱۲ سال است، منصوب شدند، تغییر دهند.مقام معظم رهبری در شعار سال ۱۴۰۱ محورسال دانش بنیان و تزریق فناوری به خدمات و ادارت نامگذاری کردند. دانش بنیان کردن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار زمینه رشد و فناوری در کشور و در نهایت تقویت تولید و اقتصاد ملی را سبب می شود.


دانش بنیان به سبب فناور محور بودن زمینه شفافیت و سرعت و خدمت رسانی مناسب را فراهم می سازد و این مساله نظارت عمومی را برعمکرد برخی دستگاهها که به تاریکخانه ی بدل شدند فراهم می سازد. از طرفی زمینه بررسی عملکرد برخی مدیران که شایستگی لازم را نداشته و با بهره گیری از روابط بر مدیریت چنبره زدند فراهم می کند.
اداره کل پست خوزستان از جمله دستگاهای است که از نظر دانش بنیان و ارائه خدمات مطلوب به مردم در نازل ترین بخش های ممکن قرار دارد. در دسترس نبودن مدیران و نبود انگیزه تحولی این مجموعه را به اتاق خلوت بانیان وضع موجود قرار داده است.


بیش از ۱۲ سال است این اداره در وضعیت غیرتحولی قرار دارد و این سبب شده اتمسفر این اداره همگام با فناوری و ارائه خدمات به مردم پیشرفت نکند. یکی از مهمترین و ساده ترین وظیفه پست ارسال مرسوله و تحویل آنان به مشتریان است که مراجعه به سایت این اداره نارضایتی مردم را نشان می دهد.


در ادامه برخی از این پیام های مردمی که در سایت پست پردیس اهواز ثبت شده بررسی می کنیم:


شهروندی در پیامی نوشته:

والا‌‎‎‎ خدا ازتون راضی نباشه این حقوقی که میگیرید رنج زحماتتون نیست و حرامه .یک هفتس‌‎‌‌ منتظر بستمم از فرودگاه تا پردیس مگه چند ساعت راهه بستمو از شهر اهواز گرفتم هنوز‌‎‎‏‏ دستم نرسیده خدا ازتون نگذره والا آدم و اینقدر معطل میکنید که بره شکایتتون کنه

بسته‌‎‎‎ ی من ۱۷ ام اسفند۱۴۰۰رسیده مرکز پستی پردیس اهواز


یا شهروندی دیگر در پیامی ثبت شده اظهار داشته است:ولی تا‌‎‌‌ الان( ۲۴ام اسفند ) به دستم نرسیده !!! حتی تلفن رو‌‎‎‏‏ پاسخ نمیدن که ببینم اگه اونجاست خودم برم تحویل بگیرم!افتضاااااااااح این مرکز!

یا یک شهروند دیگر اظهار داشته است:


سلام‌‎‎‎ بسته من از تاریخ ۱۸ اسفند۱۴۰۰ساعت ۶ عصر رسیده اهواز‌‎‌‌ تا الان که ۲۴ به دستم نرسیده و تلفن هم پاسخگو‌‎‎‏‏ نیستین.کی این وسط جوابگو باید باشد این بی نظمی چیه آخه

یک شهروند دیگر با اشاره به پاسخگو نبودن اداره اظهار داشته است:

با‌‎‎‎ سلام .خواهشمندم اولا تلفن های اداره رو جواب بدین بعد‌‎‌‌ بسته پستی پیشتاز ۸ روزه نرسیده تو سیستمم میگه رسیده .ما‌‎‎‏‏ باید چیکار کنیم.فکر کنم بی نظمی تو این اداره پست زیاده.

یک شهروند دیگر مدعی شده است:


وقتی‌‎‎‎ میاین بسته رو تحویل بدین،حداقل زنگ بزنین.الکی‌‎‌‌ میزنن گیرنده در محل نبود! تا چند روز‌‎‎‏‏ بسته ها رو تو باجه معطله نگه میدارین؟؟


با وجود شعار دولت در ارائه شفافیت و خدمت رسانی به مردم و تاکید چندین باره رئیس جمهور مردمی مبنی بر تغییر بانیان وضع موجود همچنان شاهد حضور مدیران غیرپاسخگو در ادارات هستیم که این سبب سایش گفتمان دولت شده و رنجش خاطر مردم را سبب می شود.

  • نویسنده : اکبر بهاری