رصد شرکت‌های صنعتی تعطیل خوزستان از سوی پارک علم و فناوری
رصد شرکت‌های صنعتی تعطیل خوزستان از سوی پارک علم و فناوری
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: بیش از نصف شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان خوزستان تعطیل هستند که این شرکت‌ها را شناسایی و مشکلات آن‌ها را رصد کرده‌ایم و آن‌هایی که ظرفیت دانش بنیان شدن دارند را ذیل پارک خواهیم آورد تا از تسهیلات استفاده کنند.

محمد راضی‌جلالی در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان که امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۰ پیشنهاد تشکیل شورای عالی فناوری را به استانداری خوزستان دادم و خوشبختانه شورایی در راستای جلوگیری از موازی‌کاری تشکیل شد.

وی افزود: هفت کارگروه درون این شورا تعریف شد که در موضوعات مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و صنایع فعال هستند. ستاد اقتصاد دانش بنیان نیز به ریاست استانداری خوزستان و دبیری پارک نیز تشکیل شد و علاوه بر آن، قرارگاه تحقق شعار سال را زیر نظر نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان تشکیل داده‌ایم.  

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به فعالیت‌های این حوزه گفت: بر این باور هستیم که تلاش‌های انجام شده، ثمره تلاش‌ مدیران قبلی در زمینه‌های مختلف است.

وی افزود: بیش از نصف شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان خوزستان تعطیل هستند که این شرکت‌ها را شناسایی و مشکلات آن‌ها را رصد کرده‌ایم و آن‌هایی که ظرفیت دانش بنیان شدن دارند را ذیل پارک خواهیم آورد تا از تسهیلات استفاده کنند.

راضی‌جلالی با بیان اینکه در حال پیگیری اصلاح قوانین بالادستی هستیم، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با روسای دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده و برنامه‌ای برای دانش بنیان کردن صنایع بزرگ داریم و کار را از شرکت‌های نفتی بزرگ آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: برای گسترش فعالیت‌های برون مرزی و تجارت بین‌المللی با توجه به موقعیت حساس استان خوزستان با کشورهای همسایه از جمله کویت و عراق و دیگر کشورها، ظرفیت خوبی وجود دارد تا استان خوزستان از وضعیت بغرنج کنونی خارج شود زیرا واقعا شرایط فعلی، زیبنده امکانات استان خوزستان نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: امیدواریم بتوانیم مهمترین چالش استان خوزستان یعنی اشتغالزایی را در حوزه‌های مختلف مرتفع کنیم.