نخستین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
نخستین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
دکتر زلفی‌گل پنج اولویت کاری روسای دانشگاه ها را «مرجعیت دیپلماسی علمی»، «آموزش و پژوهش‌«، «نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری»، «شاگرد فناور» و «نوآور پروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش» دانست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز  به نقل از دانشگاه تبریز ، دکتر آخوندعلی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این اجلاس که امروز دوشنبه ۹ خردادماه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود، حضور دارد.

 در این اجلاس دکتر زلفی‌گل پنج اولویت کاری روسای دانشگاه ها را «مرجعیت دیپلماسی علمی»، «آموزش و پژوهش‌«، «نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری»، «شاگرد فناور» و «نوآور پروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش» دانست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان تمام قد از دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دفاع کرده‌اند و توفیقات علمی کشور را مرهون تلاش جامعه‌ی فرهیخته دانشگاهی دانسته‌اند. رتبه اول علمی در منطقه، بیش از دو درصد از تولید علم در جهان، رتبه تک رقمی در بحث نانو و رتبه پانزدهم در حوزه‌ی بایوتکنولوژی و توفیقات مهم در زمینه‌ی تسلیحات نظامی، پهپادها و علوم شناختی و پزشکی حرفی همه و همه دستاورد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است. برای همین خاطر است که دشمنان ما، انرژی خود را بر روی دانشگاه‌های ما گذاشته‌اند که رهبر معظم انقلاب به خوبی آن‌ها را تشخیص داده‌اند.

زلفی گل افزود: ما باید همه‌ی دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم که از جمله آن‌ها هویت مداری و امیدوارکردن نسل جوان و خودباوری آن‌ها است. دغدغه‌ی دیگر رهبر معظم انقلاب افزایش ارتباطات علمی و دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه است که حدود ۶۳۹ میلیون نفر را دربرمی‌گیرد و این مهم باید برای روسا و اساتید کشور، موضوعی جدی باشد.

زلفی گل در ادامه گفت: برنامه‌های راهبردی در شعار سال نیز حتماً لحاظ شوند که نه تنها در یک سال، بلکه به‌عنوان‌ یک نگاه در کل برنامه‌ها دیده شود؛ چراکه دانایی با انجام برنامه‌ها تحقق پیدا می‌کند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده نیز گفت: تاسیس معاونت فناوری و نوآوری، تاسیس مرکز علوم انسانی، طرح منش استادی از جمله‌ی این اقدامات است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: هدف دیگر ما از برگزاری این اجلاس، آشنایی روسا با یکدیگر  است تا تعامل بیشتر به وجود بیاید؛ چراکه حضور شما در کنار هم، سبب هم افزایی می‌شود و در بحث شفافیت سازی نیز درخواست می‌کنم معاونین وزارت در این سه روز مشکلات خود را به معاونین ذکر بکنند.