حجت الاسلام کلاه کج ، سرمایه ی برای توسعه اخلاقیات در فضای رسانه خوزستان
حجت الاسلام کلاه کج ، سرمایه ی برای توسعه اخلاقیات در فضای رسانه خوزستان
اخلاق در رسانه, سرفصل مهم و فصل ممیز رسانه متقی از رسانه های مرسوم در دنیای غرب است که با حضور حجت الاسلام کلاه کج بر مسند ریاست ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان، فرصتی مهم برای تقویت این مساله فراهم شده است.

دانشجو خوزستان، فرهنگ یکی از مسایل مهم و کلیدی و مورد توجه انقلاب اسلامی است که زیربنای تحولات است. انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی و دینی دارد و هر اندازه پایه فرهنگی در کشور تقویت شود، به همان نسبت بسط و توسعه مبانی انقلابی حاصل می شود.

در این راستا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر استانی سردمدار توسعه و ترویج فرهنگ ناب و منبعث از شریعت اسلامی و مبانی انقلابی است. ماموریت و ماهیتی اصلی که در طی سالها به فراموشی سپرده شده و امورات جاری بر این چشم انداز اصیل و ماموریت لاتغیر سایه افکنده است.

 این ماموریت مهم در استان خوزستان اهمیتی دوچندان دارد. استانی با ظرفیت فرهنگی و فکری بالا که نقش ویژه در توسعه فرهنگی کشور دارد.

وجود فرهنگ عمومی با کارکترها و خصوصیاتی دینی و مذهبی غنی، مردمی با روحیه فرهنگی بالا، شهید پرور و جهادی، استان خوزستان را به یکی از استانهای مهم و اثرگزار فرهنگی تبدیل کرده است . با وجود این فرهنگ غنی، دشمن در ایجاد انحراف فرهنگی و تقویت پارامترهای ضدفرهنگی در استان برنامه ویژه و دقیقی را طراحی کرده و بیکار ننشته است.

توسعه اختلافات قومی و زبانی، آسیب به باورهای مذهبی، ترویج و ایجاد اختلافات دینی بخشی از این پازل ضدفرهنگی دشمن برای خوزستان است. در کنار این توطئه های فرهنگی، دشمن بر اخته کردن رسانه های انقلابی و دورکردن رسانه های استان از فضای سالم مطالبه گری امید زیادی بسته است.

چنددستگی رسانه ی، آلوده کردن رسانه ها و دور کردن رسانه ها از مطالبات اصلی مردم و مشغول کردن آنان به حاشیه ها یکی از سیاست های قطعی دشمن در حوزه رسانه است.

پس از سرکارآمدن دولت انقلابی حضرت آیت الله رئیسی و تغییر ریل از سمت وادادگی فرهنگی و سیاسی، به سمت توانمندسازی و بارور سازی فرهنگی جوانه های امید در دل اصحاب رسانه روییدن گرفت. این امیدها با حضور و سکانداری حضرت حجت الاسلام رضا کلاه کج بر مسند ریاست اداره ارشاد خوزستان عینیت بیشتری یافت.

 فردی سالم، دغدغه مند؛ دلسوز، فرهنگ باور و فرهنگ شناس، فرزند حوزه و دانشگاه، اهل ارتباط با نسل جوان و انقلابی، هنرشناس و هنرمند از ویژگی های این فرزند خوزستان است . کسی که از دل باورهای فرهنگی رشد کرده و بیگانه با فرهنگ نیست و دغدغه مند حوزه هنر است. این ظرفیت یک فرصت مغتنم برای تقویت و رشد فرهنگی در خوزستان است.

در کنار این خصایل پسندیده، استوار و پایبند به قوانین بودن از دیگر ظرفیت های شیخ کلاه کج است. در مساله خانه مطبوعات و حاشیه های ایجاد  شده که عده ی بنا داشتند مقابل مردم سالاری و رای اعضا بیاستند و با حاشیه سازی و طومار نویسی و ترویج بداخلاقی، بنای بی قانونی بگذارند و با نافرمانی مدنی فضای خانه مطبوعات و به تبع استان و کشور را به هرج و مرج سوق دهند و خوراکی برای رسانه های بیگانه فراهم کنند، حضور هوشمندانه و تدبیر عقلایی شیخ کلاه کج این پروژه را ابتر گذاشت. شاهد بودیم که چگونه اخلاق پیروز شد و آرامش به خانه مطبوعات برگشت و اخیرا هم که با حضور همه اعضا جلسه خانه مطبوعات تشکیل شد.

اخلاق مداری و دفاع از کیان اخلاقیات وجه ممیز و قابل اتکا مدیرکل جدید ارشاد اسلامی خوزستان است. ایستادگی در مقابل جریان های غیرقانونی، ساماندهی به فضای رسانه ها و ایجاد عدالت رسانه ی و توزیع مناسب خدمات و بهره مندی یکسان همه از امتیازات و مقابله با ویژه خواری از نکات برجسته ای دکتر کلاه کج است.

شاید همین خصایل برتر ایشان بود که در همین مدت کوتاه مطابق آمار به اندازه ۸ سال گذشته، مورد افترا و تهمت و ناسزا و هجمه قرار گرفت ولی ایستادگی و تکیه بر اخلاق و قانون رمز پیروزی شیخ کلاه کج بود. امید است این روند با حمایت اصحاب رسانه و مسئولان استانی تداوم یابد و شاهد آن باشیم فضای اخلاقی و برادرانه تداوم داشته باشد.