تمشیت امور دانشگاه، سرعت توسعه دانشگاه را کند می‌کند/ سیاست دولت سیزدهم توسعه دانشگاه نفت است
تمشیت امور دانشگاه، سرعت توسعه دانشگاه را کند می‌کند/ سیاست دولت سیزدهم توسعه دانشگاه نفت است
معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: دانشگاه صنعت نفت یک دانشگاه کلیدی است و سیاست دولت سیزدهم برخلاف دولت روحانی، حمایت و‌ توسعه‌ی دانشگاه است.

به گزارش آوای دانشجو از اهواز، عبدالرضا سیفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در بازدید از دانشکده نفت اهواز و دیدار با مسولان دانشگاه نفت اظهار داشت: دانشگاه نفت جز دانشگاههای تخصصی و ماموریت گرا در کشور است.

وی با اشاره نقش این دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور و استان اظهارداشت: در دوران انقلاب یکی از کانون‌های تحول و انقلابی گری این دانشگاه در آبادان بود.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم حمایت از توسعه این دانشگاه است و دانشگاه نفت مسیر تحولی خوبی را شروع کرده است و در جذب دانشجو و هیأت علمی در این یکسال گذشته گام های بسیار خوبی برداشته شده است و این مسیر باید ادامه داشته باشد.

سیفی با انتقاد از سیاست های دولت روحانی در تضعیف و تحریم این دانشگاه بیان داشت: وزیر نفت سابق اعتقادی به دانشگاه داری نداشت و با تمام توان این دانشگاه را تضعیف کرد و در حق اساتید و دانشجویان و حتی صنعت نفت ظلم کرد. در حالی که همه شرکت عظیم نفتی دنیا نیرو خود را تربیت می‌کنند.

معاون استاندار خوزستان گفت: این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و متعهد وزارت نفت بسیار موثر است و برای به روزرسانی و تحول در بدنه نفت نیاز به پویایی این دانشگاه داریم.

سیفی ادامه داد: دانشگاه یک مجموعه مستقل و رو به جلوی است و تلاش می کنیم با حضور شخص جناب اوجی در رأس هیات امنای دانشگاه که از وزاری مردمی و دلسوز خوزستان است ، مسأیل را مرتفع سازیم.

معاون استاندار به مساله هیات امنا دانشگاه نفت نیز اشاره و گفت: دانشگاه ها براساس هیات امنا اداره می‌شوند و برای تسهیل امور‌ شخص وزیر نفت رئیس هیات امنا دانشگاه نفت است و این قابل تفویض نیست. متاسفانه زنگنه برای تضعیف دانشگاه هیات امنای دانشگاه را تفویض کرد .

سیفی بیان داشت: برای اینکه جایگاه دانشگاه صنعت نفت حفظ شود از جناب اوجی وزیر نفت که شخصیتی دانشگاهی دارد، درخواست داریم با کنار گذاشتن این ریل گذاری غلط زنگنه، شخصا امور هیات امنای دانشگاه را پیگیری کند.