اهدای یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان خوزستانی
اهدای یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان خوزستانی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: کمیته امداد خوزستان در هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) یک هزار سری جهیزیه، هدیه ازدواج به زوج‌های تحت حمایت در سراسر استان اهدا کرد.

جمال شیبه با بیان اینکه توجه به نهاد خانواده یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در خدمت به مددجویان و نیازمندان است، افزود: یک هزار جهیزیه میان خانواده‌های تحت حمایت و نوعروسان نیازمند در سراسر استان توزیع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کمک خیرین و سایر دستگاه‌های اجرایی هدف‌گذاری می‌شود که تعداد جهیزیه‌ها تا پایان سال به بیش از شش هزار سری برسد و پیش‌بینی می‌شود در استان مددجویی انتظار خدمت و پشت نوبتی نباشد.

وی افزود: این تعداد جهیزیه شامل کالای اساسی و ضروری زندگی مانند تلویزیون، فرگاز یخچال، فریز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و … است و همگی جهت حمایت از تولید ملی، ساخت ایران است.

شیبه گفت: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌های اشتغال اعم از ارائه مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی افزود: با هدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آیین همسرداری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، فرزندپروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

شیبه گفت: برگزاری کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری و ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج با هدف ازدواج آگاهانه و تشکیل زندگی پایدار از دیگر خدمات کمیته امداد برای ترغیب جوانان به ازدواج و تحکیم خانواده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به نحوه مشارکت در تامین جهیزیه مورد نیاز نوعروسان تحت حمایت این نهاد بیان کرد: زمینه مشارکت مردم خیراندیش در تامین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.