مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند تحریم های دشمن را خنثی سازد
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند تحریم های دشمن را خنثی سازد
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به همکاری بیش از 128 دستگاه با دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رفع نیازهای صنایع در بخش نفت و حفاری و خنثی سازی تحریم ها اولویت اصلی مجموعه ارتباط با صنعت است.

علیرضا دنه دزفولی در گفت و گو با خبرنگار آوای دانشجو، با اشاره به شعار سال اظهار داشت: مساله دانش بنیان و تولید ملی یکی از رویکردهای مهم کشور در چند دهه اخیر است که از سوی رهبری معظم انقلاب ریل گذاری شده است.

وی افزود: ارتباط با صنعت یکی از مسایل کلیدی است که می تواند موتور اقتصاد ملی و دانش بنیان را روشن کند و دانشگاه خاستگاه این اقتصاد مبتنی و متکی بر دانش بنیان است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مساله ارتباط با صنعت و جامعه، پیشانی و یکی از نقاط اتکا دانشگاه است که در این مدیریت دنبال حل مسائل صنعت و جامعه هستیم تا زمینه استقلال اقتصادی کشور را از غرب فراهم کنیم.

وی درباره راهبردهای ارتباط با صنعت در دانشگاه شهید چمران بیان داشت: هدف و رویکرد ما ارتقا جایگاه دانشگاه در حوزه های دانش بنیانی و اخذ پروژه های صنعتی و تحقیقاتی با دستگاه ها و مجموعه ها است. این هم در بخش صنعتی و کشاورزی است و هم در بخش علوم انسانی است که دنبال حل مسایل استان هستیم.

دنه دزفولی گفت: انعقاد تفاهم نامه‌های عملیاتی با شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین بهبود دوره های پسادکتری، کارآموزی و امریه های پژوهشی از راهبردهای این مدیریت برای تحقق شعار سال است.

این مقام مسئول افزود: دانشگاه شهید چمران با بیش از ۱۲۸ دستگاه فعالیت و همکاری دارد که این دستگاه ها در زمینه های فنی و مهندسی و علوم اجتماعی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عارضه یابی، رفع عیوب و امور توسعه ای از اقدامات بنیادی این مجموعه است که توانستیم در بخش های مختلف با بکارگیری توان علمی استادان دانشگاه، از خروج بیش از ۷۰ درصد ارز جلوگیری کنیم.

وی گفت: در بخش های صنعتی شاهد شدیدترین تحریم ها هستم و دشمن با تحریم قطعات و تجهیزات دنبال  آسیب به تولید ملی است و برای همین اولویت ما ساخت و رفع نیازهای است که دشمن تحریم کرده است.

دنه دزفولی گفت: در زمینه ساخت قطعات تحریمی توفیق‌های خوبی داشتم از جمله در بخش تجهیزات ازدیاد برداشت، بومی سازی فناوری اکتشاف میادین نفت و گاز، شبیه سازها، بومی سازی فناوری های کاربردی لیزرمبنا، بومی سازی افزودنی های سیالات حفاری توانستیم با اتکا به توان داخلی تحریم ها را خنثی کنیم.

انتهای پیام/