ارشاد از موسسات فرهنگی خوزستان حمایت می کند
ارشاد از موسسات فرهنگی خوزستان حمایت می کند
مجید منادی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست با موسسات فرهنگی و هنری گفت: امسال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب کمک‌های حمایتی جدول 17، در مرحله نخست مبلغ 7 میلیارد و 800 میلیون تومان به موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و سینمایی استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مجید منادی در نشست هم اندیشی موسسات فرهنگی و هنری امروز (۲۷) آبان‌ ماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد:حمایت از فعالیت های فرهنگی مردمی از وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است و این اداره کل از طرح های خلاقانه مردمی حمایت می کند.

وی افزود: تمامی موسساتی که دارای ایده خلاقانه هستند طرح های خود را به ما ارائه نمایند تا در یک برنامه زمانی مشخص تمام این برنامه‌ها را مورد بررسی و برنامه‌های قابل اجرا را نیز اجرایی کنیم.

مجید منادی در ادامه گفت: در موضوع حمایت‌های این اداره کل در قالب جدول ۱۷  تاکنون تلاش و سعی بر این بوده که عدالت کاملاً رعایت شود و صدور فراخوان نیز به همین دلیل است.

وی افزود: در سراسر خوزستان طرح های هویت ساز متناسب با هویت شیعی و انقلابی و ولایی مردم استان مورد حمایت ما است.

منادی گفت: امیدواریم با تشکیل کمیته های تخصصی، نمایشگاه توانمندی های موسسات و موارد مشابه فضایی فراهم شود که تمامی امور فرهنگی استان توسط موسسات فرهنگی هنری برگزار شود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در توضیح اعتبار حمایتی به موسسات به منظور کاهش آسیب های اجتماعی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک های حمایتی به نهادهای دینی و فرهنگی تحت عنوان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی وهنری،کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی به موسساتی که دارای مجوز رسمی ثبت شده از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دارای شناسه ملی، اهلیت و صلاحیت باشند، کمک های حمایتی اختصاص می‌دهد.

وی هدف از برگزاری این نشست را شفاف سازی درخصوص ارائه طرح‌های حمایتی و ایجاد تعامل و ارتباط با موسسات فرهنگ و هنری دانسته و اظهار کرد: ما رزمندگان جبهه فرهنگ و هنر وظیفه داریم خادم شما باشیم واز موسسات فرهنگی  به عنوان مجموعه مردمی حمایت کنیم.

 منادی ادامه داد: فراخوان طرح حمایتی در سراسر استان اطلاع رسانی شد و اولویت در این دوره با شهرستان‌ها و طرح‌های ابتکاری ، خلاقانه و موثر است.  و همچنین متقاضیان واجد شرایط می‌توانند طرح های خود را در موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب فرمت خاص جدول ۱۷ تهیه و به صورت مکتوب تا تاریخ ۳۰ اذرماه به دبیرخانه این جدول واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارائه دهند..

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: همه موسسات فرهنگی و هنری که دارای ثبت رسمی و حسابرسی مالی رسمی شدند؛  می‌توانند هریک از موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرارداده و در این راستا برنامه‌های اجرایی و طرح‌هایی که در کاهش این موارد کمک خواهد کرد را ارائه نموده تا در کمیته جدول ۱۷ طرح و در صورت تصویب، کمک‌های حمایتی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ریاست کمیته جدول ۱۷ بر عهده نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان است، تشریح کرد:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان عضو و دبیر کمیته، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، مدیر حوزه های علمیه استان خوزستان، نماینده مجمع نمایندگان استان در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ناظر کمیته از دیگر اعضای کمیته جدول ۱۷ هستند.

یادآوری می‌شود: در این نشست مدیران مسئول موسسات فرهنگی و هنری درخصوص مشکلات و چگونگی ارائه طرح به بحث و تبادل نظر پرداختند.