نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز
نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز
رئیس شورای شهر اهواز: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی این کلانشهر پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه دارد.

سیاوش محمودی گفت: در سال‌های قبل، دولت نگاه خوبی به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز نداشته است، ولی دولت سیزدهم به این موضوع ورود کرده و در زمینه تسهیلات و اوراق همکاری می‌کند.

وی به خریداری و اختصاص اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی شهری به اهواز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸ دستگاه به ناوگان حمل و نقل اضافه شده اند و به زودی حدود ۳۰ دستگاه دیگر را تحویل خواهیم گرفت و از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

محمودی درخصوص مشکلات حوزه تاکسیرانی می‌گوید: برخی بانک‌ها پیشنهاد سپرده گذاری برای اعطای تسهیلات به منظور خرید و نوسازی تاکسی‌های زرد داده اند و این موضوع درحال پیگیری از سوی معاون عمرانی استاندار خوزستان است.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: درصورتیکه امکان عملی کردن پیشنهاد بانک‌ها نبود، شهرداری باید به موضوع ورود کند تا سپرده‌ای را از طریق دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ و استانداری کمک بگیرند تا بتوان نوسازی تاکسی‌ها را محقق کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس قول‌هایی که دولت داده، مقرر است تسهیلاتی را در بودجه سال آینده لحاظ کنند تا مشکل تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی شهری رفع شود.

محمودی به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان با سپرده گذاری ۵۰ میلیارد تومان، تسهیلات از بانک ملی برای خدمات شهری و عمرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: به زودی ۸۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و خدماتی به منظور توانمندسازی شهرداری اهواز خریداری خواهد شد.

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را نیازمند حمایت حاکمیتی دانست و افزود: به عبارت دیگر باید بتوانیم شرکت‌ها و صنایع بزرگ را در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اقناع سازی کنیم.