دشمن دنبال اغتشاش سازی در دانشگاه ها است/زنگنه دانشگاه نفت را تخریب کرد
دشمن دنبال اغتشاش سازی در دانشگاه ها است/زنگنه دانشگاه نفت را تخریب کرد
فعالان دانشجویی دانشگاه نفت در میزگرد آوای دانشجو به اقدامات بسیج دانشجویی در توسعه فرهنگی دانشگاه و ایجاد فضای گفتگو محور در دانشگاه ها تاکید کردند.

به گزارش آوای دانشجو از اهواز، جنبش دانشجویی روح حاکم بر دانشگاه است و به عنوان موتور محرک دانشگاه عمل کرده و توانسته با پویایی و هدایت دانشگاه، پویایی و انسجام را به محیط دانشگاه ببخشد.

تشکل های دانشجویی مجموعه های فعال، مستقل و آرمانگرا هستند که با روحیه جهادی و ظلم ناپذیری عجین شدند و تاریخ جنبش دانشجویی با ایستادگی و ضدیت با ظلم و فساد مملو است. در اغتشاشات اخیر دشمن یکی از مراکزی را که نشانه گرفته بود، دانشگاه بود.

دانشگاه محل جبلان فکر و اندیشه و موتور پیشبرنده کشوراست و محیط آرام و آگاهی بخش و پیشرو مانع محکمی در مقابل توطئه ها و تحریم های دشمن است و دشمن این را خوب فهمیده و برای همین در اغتشاشات اخیر روی برهم زدن نظم علمی و ایجاد وقفه در تولید علم حساب ویژه باز کرده بود.

برای بررسی نقش تشکل های دانشجویی در هدایت فکری و فرهنگی در دانشگاه ها و مقابله با اندیشه های مهاجم به کیان علم، میزگردی را با حضور فعالان دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

علی صنیعی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در این میزگرد، اظهار داشت: دانشگاه صنعت نفت یک دانشگاه تخصصی و با هدف تربیت نیروی متخصص و مومن و متعهد برای تحقق صنعت ملی نفت در کشور ایجاد شده است و در طی ۸ دهه گذشته نقش خود را در تامین استقلال این مجموعه و بالاتر کشور به درستی ایفا کرده است.

دانشگاه نفت در دولت روحانی تحریم شد

وی افزود: این دانشگاه در حوزه مرتبط با صنعت نفت دانشجو تربیت می کند و در ۴ شهر اهواز، آبادان و محمود اباد مازندران و شهر تهران دارای دانشکده است که در بخش های مرتبط با نفت، پتروشیمی و حفاری و پالایش و مدیریت و دریایی فعالیت دارند. ستاد مرکزی و مدیریتی دانشگاه در ابادان است.

صنیعی گفت: در ۸ سال دولت روحانی، زنگنه وزیر نفت اعتقادی به دانشگاه و توانمندسازی و استقلال مجموعه وزارت نفت نداشت و برای همین اولویت اول زنگنه متاسفانه از بین بردن پشتیبان صنعت نفت، یعنی دانشگاه صنعت نفت بود.

وی با انتقاد از بی تدبیری های دولت روحانی بیان داشت: دانشگاه صنعت نفت یک مجموعه پویا و روبه جلو بود که ترمز رشد و اثربخشی آن در دولت روحانی کشیده شد و بسیاری از نخبه های علمی دانشگاه ضربه دیدند و اساتید و دانشجویان دانشگاه متضرر شدند.

دولت رئیسی دانشگاه نفت را دوباره احیا کرد

این فعال دانشجویی ادامه داد: الحمدالله با سرکارآمدن دولت مردمی ایت الله رئیسی نگاه به دانشگاه مثبت شده است و هر چند آثار خرابی های دولت قبل هنوز است و باید تلاش شود تمامی قوانین و بخشنامه های ظالمانه دولت روحانی که برعلیه رشد علمی و استقلال فنی دانشگاه و کشوربوده ، پرچیده شود که کارهای مثبتی در این مدت صورت گرفته است. هر چند انتظار و مطالبه داریم وزیر نفت و مسئولان نفت در دانشگاه حضور پیدا و در جریان مشکلات دانشگاه قرار گیرد.

اوجی وزیر نفت در دانشگاه نفت حضور پیدا کند

وی با تقدیر از برخی اقدامات صورت گرفته در دانشگاه برای احیا مجدد دانشگاه نفت بیان داشت: نیاز است در برخی مدیریت های دانشگاه رویکرد انقلابی و جهادی تزریق و برجسته شود تا سرعت رشد علمی و فرهنگی دانشگاه شتاب بیشتری گیرد.

دشمن در اغتشاشات دنبال تعطیلی دانشگاه بود

صنیعی ادامه داد: رویکرد اصلی بسیج برنامه ریزی و تلاش برای تربیت نیروی در تراز انقلاب است و برای همین منظور در تمامی دانشکده ها با وجود اینکه در برخی دانشکده ها تازه دانشجو جذب شده و در دولت روحانی و به سبب کرونا شاهد کاهش فعالیت دانشجویی بودیم، بسیج دانشجویی را دوباره راه اندازی کردیم.

وی گفت: دوره های راهیان پیشرفت ، کرسی ازاداندیشی، فرهنگی و دوره تخصصی این عمار در دانشگاه برنامه ریزی و اجرا شده است و تلاش می کنیم نیازهای فرهنگی و سیاسی دانشجویان را تامین کنیم.

این مسئول بسیج دانشجویی گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن علیه پیشرفت علمی و توقف کشور و دانشگاه برنامه داشت که تلاش کردیم با محوریت جهاد تبین روشنگری کنیم و مانع از آسیب رشد علمی دانشگاه شویم.

وی گفت: هر کجا کشور رو به جلو بوده، دشمن سریع فتنه انگیزی کرده تا کشور را متوقف کند و در شرایطی که کشور رو به ارامش و رشد بود، به بهانه حجاب به کشور و اقتصاد کشور اسیب زدند که اثرات سو این اغتشاشات امروز در بخش قیمت کالاها و ارز نمایان شده و سفره مردم در این اغتشاشات اسیب دید.

سید امیر حسین موسوی دیگر فعال دانشجویی دانشگاه نفت در این میزگرد اظهار داشت: بسیج دانشجویی در اغتشاشات اخیر رویکرد تبیین و روشنگری را پیش گرفت تا بتواند فضای دانشگاه را به سمت ازاداندیشی و عقلانیت سوق دهد که الحمدالله دانشگاه نفت جزو دانشگاه های آرام بود.

بسیج مدافع اصلی اخلاق در دانشگاه است

وی گفت: در این قضیه برخی از افراد بنای اعتراض را نداشتند و با لیدری اغتشاشات دنبال اغراض سیاسی خود بودند که این رفتارها و اسیب به فضای علمی دانشگاه و هتک حرمت دانشگاه پذیرفتنی نیست و ما نمی توانیم اجازه دهیم دانشگاه محل جولان بی اخلاقی شود. اخلاق خط قرمز رفتاری است و جامعه اسلامی بی اخلاقی را نمی تابد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نفت اهواز بیان داشت: در چند ماه گذشته و پس از پایان اغتشاشات، کار فرهنگی و برنامه ریزی سنگین فرهنگی از سوی بسیج پیاده شد و بیش از ۴ دوره اردوی راهیان پیشرفت در پالایشگاه ابادان برگزار شد. برنامه جدیدالورودها، دوره های علمی و آموزشی، یادبود شهدای ایذه و شاهچراغ، اردوهای جهادی هفتگی در مناطق محروم اهواز(منطقه قلعه چنان)، جهاد تبیین با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی، پاتوق کتاب، مسابقات ورزشی، سه شنبه های مهدوی و شنبه های شهدایی ، ایستگاه فاطمی و یادبود شهید تندگویان از جمله برنامه فرهنگی در دانشکده اهواز بوده است.

۹ دی فتنه ۸۸ را کور کرد/ بصیرت در همه ادوار لازمه جامعه روبه جلو است

این فعال دانشجویی با گرامیداشت یوم الله ۹ دی گفت: یکی از روزهای مهمی که پیش رو داریم یوم الله ۹دی است که مردم با بصیر کشور توانستند در سال ۱۳۸۸ با حضور خود فتنه دشمن را کور سازند. این بصیرت در اغتشاشات اخیر نیز توانست مانع از تاثیر گذاری فتنه بر روند کشور شود.

موسوی گفت: ۱۳ دی ماه در پیش است و این روز یکی از روزهای سقوط حقوق بشر امریکایی است که نفر اول مبارزه با تروریست را بزدلانه به شهادت رساند و به زودی انتقام خون حاج قاسم باید گرفته شود.

شایان تجلی مسئول کمیته مطالبه گری و فرهنگی سازی دانشگاه نفت در ادامه این میزگرد اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر که با هدایت کشورهای غربی بود، دشمن سفره و اقتصاد مردم را نشانه گرفته بود تا با فشار اقتصادی ایجاد نارضایتی کند.

اغتشاشات از بیرون کشور هدایت می شد

وی افزود: اغتشاش گران بنا داشتند با تعطیلی دانشکاه و مراکز علمی زمینه استعمار و تجزیه کشور را فراهم کنند که هدایت عالمانه رهبری انقلاب و بصیرت مردم مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شد.

این فعال دانشجویی گفت: بسیج با ایجاد فضای صمیمی و دوستانه خط اعتراض را از اغتشاش جدا کرده و دنبال تحقق فضای گفتگو محور در دانشگاه ها است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم اظهار داشت: حاج قاسم فرمانده دلها بود که توانست جبهه مقاومت را بر علیه داعش و حامیان غربی ان متحد کند و یاد حاج قاسم هیچ وقت فراموش نمی شود.

انتهای پیام