رونق بازار کتابخوانی با ورود سازمان دانش آموزی
رونق بازار کتابخوانی با ورود سازمان دانش آموزی
رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان گفت: در راستای توسعه همکاری ها با نهاد کتابخانه ها و با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با رویکرد ویژه به دانش آموزان، به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری هستیم.

شامگاه چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) سید بهنام میرافضل در حاشیه طرح کتابخانه گردی در اهواز، بیان کرد: همزمان با نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در استان خوزستان مانند سایر کشور، بخشی از توان سازمان دانش آموزی در کتابخانه مرکزی اهواز مستقر شد.

وی افزود: با توجه به حضور دانش آموزان در کتابخانه ها، ضمن برپایی غرفه، مهارت هایی توسط مربیان سازمان، به دانش آموزان آموزش داده می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان ادامه داد: سازمان در راستای انجام مأموریت خود که تربیت اجتماعی است، به آموزش مهارت های امدادی،اجتماعی، هنری، اردوهای جهادی، فرهنگی، طبیعت گردی، سفرهای تربیتی، زیست و زندگی در طبیعت و امثال آن می پردازند.

میرافضل از انعقاد تفاهم نامه سازمان دانش آموزی با کتابخانه مرکزی خوزستان خبرداد و گفت: در راستای توسعه همکاری ها و با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با رویکرد ویژه به دانش آموزان، مربیان سازمان، همکاران فرهنگی و خانواده های آنان و تعامل و همکاری هرچه بیشتر میان کتابخانه های عمومی و سازمان دانش آموزی، به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری هستیم.

وی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: با هم افزایی و همگرایی میان مجموعه نهاد کتابخانه ها و سازمان دانش آموزی می توان ضمن تشویق دانش آموزان به کتابخوانی، زمینه های رشد و بالندگی آنان را در جامعه فراهم نمود.

رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) که می‌فرمایند «کتاب غذای روح بشر است»، گفت: کتاب وسیله ای برای رشد و تعالی افراد جامعه است و مطالعه آن می تواند دریچه های تازه ای از مسیر پیش روی انسان، بر روی مخاطب خود باز کند.

وی ایجاد بستر و شرایط حضور دانش آموزان و حتی سایر اقشار جامعه در کتابخانه ها را ضروری دانست و عنوان کرد: ایجاد فرهنگ مطالعه در کشور باید از دوره کودکی شکل گیرد و با تبدیل کتابخانه ها به پایگاه های فرهنگی چند وجهی ضمن ایجاد جذابیت بیش از پیش حضور در کتابخانه ها را برای دانش آموزان به یک امر واجب و ضروری تبدیل نمود.

میرافضل عنوان کرد: امری اثبات شده است که اولیای اهل مطالعه، فرزندان علاقه مند به مطالعه دارند، یعنی هرچقدر پدران و مادران به مطالعه کتاب اهمیت دهند به همان اندازه نیز انگیزه و رغبت فرزندان به کتابخوانی افزایش می یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرزندان از والدین خود الگو می گیرند، گفت: حضور والدین دانش آموزان در کتابخانه ها نیز در ترغیب و تشویق فرزندان به کتاب و کتابخوانی موثر است.