اهدای رایگان ۲ هزار جلد قران از سوی شهرداری اهواز به مساجد/برگزاری ۲۴ جشن شاخص برای استقبال از بهار در سال جدید
اهدای رایگان ۲ هزار جلد قران از سوی شهرداری اهواز به مساجد/برگزاری ۲۴ جشن شاخص برای استقبال از بهار در سال جدید
معاون شهرداری اهواز با اشاره به اقدامات فرهنگی برای استقبال از بهار گفت: برای استقبال از بهار 24 جشن منطقه ی در اهواز برپا شد که در هر منطقه شهری سه جشن ویژه برای ایجاد نشاط عمومی برگزار شد که مردم استقبال خوبی داشتند.

به گزارش اوای دانشجو از اهواز، حجت الاسلام حمید رعیتی معاون شهردار اهواز در نشست ارزیابی اقدامات شهرداری در استقبال از مهمانان نوروزی اظهار داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی یکی از حوزه های مهم و موثر است که در ارائه تصویر زیبا و بانشاط شهری موثر است.

وی افزود: برای استقبال از بهار ۱۲ کمیته در شهرداری تشکیل شد که یکی از کمیته های اجرایی، حوزه فرهنگی و اجتماعی بود که در بخش های ورزشی و سرگرمی و فرهنگی و بازدید برنامه تدارک دیده بودیم که استقبال و رضایت خوبی از سوی مهمانان نوروزی حاصل شد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز بیان داشت: بهار طبیعت امسال با بهار قران تقارن داشت و برای همین سعی کردیم با تلفیق این دو بهار به استقبال مهمانان برویم و برنامه های شاخص و منطقه و محلی در سراسر شهر اهواز برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به بافت فرهنگی و قرانی شهر اهواز افزود: برای استقبال از بهار ۲۴ جشن منطقه ی در اهواز برپا شد که در هر منطقه شهری شهرداری سه جشن منطقه ای برای ایجاد نشاط عمومی برگزار کردیم که مردم استقبال خوبی داشتند.

رعیتی به تور اهواز گردی اشاره و اظهار داشت: این کار پس از کرونا دوباره در اهواز راه اندازی شد و سعی کردیم با برپایی تورهای رایگان امکان تاریخی و طبیعی شهر اهواز را به مهمانان و شهروندان اهوازی نشان دهیم که با استقبال خوبی روبرو شد که روزانه بالای یک هزار نفر بازدید داشتیم.

معاون شهرداری اهواز بیان داشت: توزیع اقلام فرهنگی و نقشه و برپای کیوسک از من بپرس در مبادی ورودی شهر اهواز از دیگر اقدامات شهرداری بود که در مجموع بالغ بر ۱۷ کیوسک به مردم خدمت رسانی داشتند.

وی به ابتکار ایجاد غرفه های طب اسلامی و سنتی در بوستان های شهری اشاره و گفت: یکی از ابتکارات ایجاد غرفه طب اسلامی بود تا کسانی که روزه دار هستند توصیه های لازم بهداشتی را دریافت کنند.

معاون شهرداری به سامانه های نشاط اشاره و گفت: بیش از ۶۴ سامانه نشاط و آموزش شهروندی در سطح شهر برگزار شد که در پارک و بوستان مسابقات و سرگرمی های مفرج برای مهمانان برگزار کردند که این هم به نوبه خود بسیار مورد استقبال قرار گرفت. وی با اشاره اقدامات انجام شده برای ماه رمضان گفت: برپایی محافل قرانی با حضور قاریان بین الملی، ملی، و استانی، برپایی نمایشگاه قرآن در مصلی نماز جمعه اهواز برپا می شود، اهدای بیش از ۲ هزار جلد قران به مساجد به شکل رایگان از جمله اقدامات فرهنگی است.

رعیتی به برپایی سفرهای کریمانه در معابر اصلی شهر اشاره و گفت: با هماهنگی صورت گرفته با گروه های جهادی و مساجد در معابر اصلی مناطق هشت گانه سفر کریمانه برپا می شود.

معاون شهرداری در پایان گفت: همچنین برپایی برنامه گرگیعان به شکل شاخص و منطقه ی از دیگر اقدامات شهرداری در ماه رمضان است که برنامه ریزی ویژه برای آن صورت گرفته است.نورافشانی برای اعیاد و برپای نماز باشکوه عید فطر از دیگر برنامه های این معاونت است.

انتهای پیام