یادواره شهدای گمنام دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد/استقبال دانشجویان از شهدای گمنام تازه تفحص شده
یادواره شهدای گمنام دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد/استقبال دانشجویان از شهدای گمنام تازه تفحص شده
یازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با حضور دانشجویان در دانشگاه برگزار شد.

به گزارش آوای دانشجو خوزستان از اهواز، آیین بزرگداشت یازدهمین سالگرد تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۲ شهید گمنام و استقبال از شهید گمنام تازه تفحص شده در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد.
در این مراسم که در تالار اجتماعات شهید آیت الله مفتح دانشگاه که با استقبال پرشور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، مسئولان و مردم شهرستان باوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه سابق مسجد سلیمان اظهار داشت: فرهنگ شهادت و ایثار یکی از عوامل استقامت ملت در برابر دشمن است.
وی افزود: فرهنگ شهادت کشور را در مقابل تجاوز و دست اندازی نظام سلطه به ایران بیمه کرده است و هر کجا ایستادیم، دشمن تسلیم شده و هر کجا لبخند زدیم، دشمن یک گام جلو آمد.
حجت الاسلام و المسلمین امینی افزود: روحیه جهادی در هر مجموعه ی حاکم باشد، پیشبرنده و نشاط اوراست و امروز کشور به این روحیه و باور انقلابی نیاز دارد و با کار عادی مشکلات حل نمی شود.
در ادامه جمال فیاضی رئیس دانشگاه با اشاره به نقش معنوی وروح بخش شهدا در دانشگاه اظهار داشت: حضور شهدا در هر مجموعه ی افتخار است و یکی از سرمایه های فرهنگی و معنوی دانشگاه همین شهدای دانشگاه است.
وی گفت: دانشجویان و استادان با این شهدا مانوس و محشور باشند و هر اندازه رابطه با این شهدا که شافی و رهگشا هستند، قوی و مستحکم باشد و هر اندازه به این شهدا پناه ببریم، آرامش بیشتری کسب کرده و خود شهدا دست ما را می گیرند.
رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت: شهدای گمنام که زیست بی نامی را در دنیا انتخاب کردند، پیش خداوند معروف و شناخته شده هستند و این اجر برای خدا زیستن است و این عبرتی است که بدانیم هر کاری فقط برای خدا باشد، اجر و پاداشی بی نهایت نصیب انسان می شود.
فیاضی افزود: گمنام زیستن و فرار از دیده شدن یک پیام از سوی شهدای گمنام است و خداوند به این شکل زندگی اجر و پاداش می دهد و برکت در این شکل زندگانی است.
در ادامه این مراسم؛ حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت با مرثیه و نوحه خوانی یاد و خاطره جبهه‌های جنگ و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را پاس داشتند .
گفتنی است در پایان این مراسم تشییع نمادین پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده تا یادمان شهدای گمنام دانشگاه برگزار و جامعه دانشگاهی در مراسم ضمن بیعت دوباره با شهدا لحظات معنوی و خاطره انگیزی را رقم زدند.
انتهای پیام