اقدامات پزشکان جهادی در خوزستان
اقدامات پزشکان جهادی در خوزستان
عرصه سلامت و پزشکی از عرصه‌های مهم خدمت‌رسانی در اردوهای جهادی است. اغلب گروه‌های جهادی سعی می‌کنند تا با حضور در گروه‌های درمان در مناطق محروم خدمت‌رسانی کنند.

عرصه سلامت و پزشکی از عرصه‌های مهم خدمت‌رسانی در اردوهای جهادی است. اغلب گروه‌های جهادی سعی می‌کنند تا با حضور در گروه‌های درمان در مناطق محروم خدمت‌رسانی کنند.

اگر چه آنچه بیشتر در رسانه‌ها درباره گروه‌های جهادی گفته‌ شده مربوط به فعالیت‌های عمرانی آن‌ها است، اما این فعالیت‌ها فقط به حوزه عمرانی محدود نمی‌شود و این گروه‌های جهادی در حوزه‌های پزشکی و درمانی به مردم مناطق کم برخوردار خدمات ارائه می‌کنند

در این باره موسی خنافر از ارائه خدمات دندانپزشکی و پزشکی در مرکز بهداشت روستای «ده‌کیان» از بخش مرکزی دهستان دنباله رود شمالی شهرستان دزپارت خوزستان  و روستاهای همجوار این روستا خبر داد. 

مسئول تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین استان خوزستان افزود: این اردوی جهادی با مشارکت قرارگاه جهادی مرحوم حاج عبدالله والی، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان، گروه جهادی راه خدا، کانون فعالیت‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برپا شده است. 

وی بااشاره به ارائه خدمت‌رسانی به اهالی این روستا گفت: در این اردو به ۶۷۸  شهروندان خدماتی از جمله دندانپزشکی، فیزیوتراپی، زنان و زایمان، پزشک عمومی خدمت‌رسانی شد.

خنافر با بیان اینکه از مسئولان درخواست داریم این گروه‌ها را حمایت کنند، گفت: مسیر واقعی این گروه‌ها راه شهدا و اهل بیت(ع) است، دوری از کارهای جزیره‌ای و انجام دسته جمعی امور ضرورت دارد.