طراوت رضوی در خوزستان طنین انداز شد/ اقدامات شهرداری اهواز برای تکریم مقام بانوان
طراوت رضوی در خوزستان طنین انداز شد/ اقدامات شهرداری اهواز برای تکریم مقام بانوان
جشنواره بزرگ "برکت هر خونه‌ای" ویژه دختران سرزمین نخل و آفتاب با حضور خدام رضوی در شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش آوای دانشجو از اهواز، دهه کرامت در تقویم اجتماعی ایران در سالهای اخیر با حضور خادمین آستان امام رئوف در اقصی نقاط کشور گره خورده است و همه ساله طراوت و نشاط اجتماعی و معنوی از سوی سفیران طوس در سراسر کشور منتشر می شود.

امسال نیز همزمان با دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید خادمان حرم رضوی به همراه پرچم مقدس ضریح رضوی وارد استان خوزستان شدند که طی مراسمی این خادمین در مرقد مطهر علی بن مهزیار اهوازی مورد استقبال مردم خونگرم قرار گرفتند.

پرچم متبرک حرم و بارگاه رضوی که تکه ی از نور و معنویت است، شوق دینی خاصی به سراسر استان گسترانیده است و مردم خوزستان که ریشه های فراخ دینی دارند، مشتاقانه از این کاروان استقبال کردند.

در این مراسم سراسر نور، اجرای شعرخوانی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی خادم رضوی از جمله برنامه‌های بود که مورد توجه زائرین  قرار گرفت.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان درباره جزئیات این حرکت معنوی در استان با اشاره به تدارک یک هزار برنامه فرهنگی ذیل حضور کاروان رضوی در۲۸۰ نقطه از استان خوزستان گفت:اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، سرکشی از زندانیان، خانواده‌های نیازمندان، خانه سالمندان، دیدار با خانواده‌های شهدا و عالمای این استان، حضور در جشن‌های مردمی و محلات و پادگان‌ها، عیادت از بیماران و توزیع هدایای متبرک آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در سطح استان خوزستان است.

وی با اشاره به تشکیل پنج کارگروه با رویکرد مردمی به مناسبت دهه کرامت افزود: روح حرکت کاروان رضوی، نشر معنویت در سراسر استان است و در این سفر مستضعفین و مناطق محروم در اولویت هستند.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان به جلسات فرهنگی و شعر رضوی اشاره و گفت: همایش دختران آفتاب به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تحت عنوان «حضرت معصومه بهترین دختر دنیا» در ۱۰ شهر خوزستان برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه حجاب و عفاف نیز از جمله برنامه‌های جانبی این همایش است.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان در ادامه با بیان اینکه  بیش از ۵۰مسابقه فرهنگی و هنری در استان خوزستان برگزار می‌شود، گفت: همچنین بیش از ۵۰ کارگاه علمی، آموزشی و هنری در حال برگزاری است. 

وی در ادامه برگزاری جشن‌های دهه کرامت در استان خوزستان گفت: قریب به ۸۰۰ جشن مردمی در دهه کرامت با همکاری موسسه زیر سایه خورشید و با حضور  خدام رضوی در سطح استان خوزستان برگزار می‌شود.

سروش بزاز مدیر کل ارتباطات و امور بین المل شهرداری اهواز درباره فعالیت های شهرداری اهواز برای دهه کرامت گفت: شهرداری اهواز برای پاسداشت مقام زن و دختران خدمات رایگانی را تدارک دیده است.

وی افزود: محور اصلی فعالیت فرهنگی شهرداری برای این دهه، جشنواره بزرگ “برکت هر خونه‌ای” است که در این جشنواره خدمات فرهنگی و تفریحی سه سینما و پارک شهر بازی رایگان برای دختران ارائه می شود.

بزار افزود: استفاده از امکانات فرهنگی و تفریحی سینماهای ساحل، اکسین و بهمن اهواز و پارک شهر بازی این شهر، از ۳۱ اردیبهشت تا دوم خرداد به مدت سه روز برای دختران رایگان است.

وی بیان کرد: در این سه شب، ضمن برپایی جشن شادی در پارک شهربازی اهواز، ۵۰ جایزه پنج میلیون ریالی برای شرکت کنندگان نیز در نظر گرفته شده است.

این مسئول شهرداری اهواز بیان داشت: معاون فرهنگی نیز در کنار خدمات فرهنگی و دینی به مناسب این ایام، در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، خدمات دهی اتوبوسرانی به بانوان در این کلانشهر رایگان انجام شد.

 به گزارش تسنیم، حضور خادمین رضوی در استان نشاط و طراوت خاصی به استان بخشیده است و گوشه گوشه شهر و روستا شمیم رضوی به مشام می رسد.