گلایه از وضعیت قطب فرهنگی اهواز /نابسامانی وضعیت عمرانی مرقد علی بن مهزیار اهوازی ۱۲ ساله شد
گلایه از وضعیت قطب فرهنگی اهواز /نابسامانی وضعیت عمرانی مرقد علی بن مهزیار اهوازی ۱۲ ساله شد
نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری، با گلایه از وضعیت اسفبار تهویه مرقد مطهر علی بن مهزیار اهوازی گفت: چرا کسی به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند؟

به گزراش اوای دانشجو از اهواز، آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بزرگداشت شخصیت بزرگ عالم برجسته اسلام، علی بن مهزیار اهوازی اظهار داشت: علمای اهوازی من جمله حسن بن سعید اهوازی، حسین بن سعید اهوازی و علی بن مهزیار اهوازی، خدمات بسیاری را به مذهب شیعه و اسلام داشتند و تا ابد شیعیان مدیون این بزرگواران هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه کتبی که این بزرگواران نوشتند، حلقه وصل دو برهه تاریخی حساس یعنی برهه اصول اربع مئه و دوره کتب اربعه هستند گفت: آنها اصول اربع مئه را به صورت موضوعی در کتب خود مدون کردند که این کتب، مرجع اصلی علمای بزرگ شیعه برای نگاشتن کتب اربعه یعنی اصول کافی، فروع کافی، من لایحضره الفقیه و تهذیب و استبصار شد. اگر این علمای اهوازی نبودند، دو سوم اصول اربع مئه گم میشد و دیگر برای شیعیان چیزی از علوم اهل‌بیت باقی نمی ماند.

آیت‌الله حیدری با گلایه از وضعیت اسف بار تهویه مرقد مطهر علی بن مهزیار اهوازی گفت: چرا کسی رسیدگی نمی کند و کولر برای این مرقد مطهر در این گرمای شدید اهواز تهیه نمی کند. میگویند یک سال است که این مشکل وجود دارد، واقعا مایه تاسف است که مسئولان و دست اندر کاران بعد از یک سال هنوز نمی توانند مشکل تهویه مناسب جهت رفاه حال زوار این بزرگوار را حل کنند.