برگزاری دومین نشست بررسی تعاملات دو جانبه شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند
برگزاری دومین نشست بررسی تعاملات دو جانبه شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند

دومین نشست بررسی همکاری ها و تعاملات مشترک شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند در سالن جلسات منطقه آزاد اروند با حضور جمعی از مدیران و روسای هر دو شرکت و سازمان برگزار شد. این نشست که به منظور بررسی محورهای همکاری و اقدامات مشترک در ادامه برقراری تفاهم نامه ای […]

دومین نشست بررسی همکاری ها و تعاملات مشترک شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند در سالن جلسات منطقه آزاد اروند با حضور جمعی از مدیران و روسای هر دو شرکت و سازمان برگزار شد.

این نشست که به منظور بررسی محورهای همکاری و اقدامات مشترک در ادامه برقراری تفاهم نامه ای که در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت بین هر دو سازمان منعقد شده بود انجام گرفت، و طرفین به بیان دیدگاه های خود در تحقق و عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه به تبادل نظر پرداختند.

در این نشست، مهندس غلامحسین موازی مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان گزارشی از طرح های توسعه ای میادین غرب کارون با اولویت میدان نفتی مینو ارائه داد و اظهار داشت: محورهای همکاری و اقدامات مشترک بین دو سازمان ۱۲ بند بوده است که تحقق هر کدام از موارد به پیشرفت طرح های توسعه ای میادین نفتی در منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: جذب سرمایه گذار یکی از اهداف مشترک شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند است که با محقق شدن آن شاهد توسعه میادین نفت و گاز در منطقه غرب کارون خواهیم بود و علاوه بر آن به اشتغال جوانان بومی و گسترش خدمت رسانی در حوزه زیر ساختهای شهری و روستایی به رفاه حال مردم شریف منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه جلسه مهندس احمد زابلی مسئول صنایع بالا دستی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آمادگی لازم را جهت برگزاری نمایشگاه ها و ایجاد هایپر مارکت قطعات و تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه آزاد اروند داریم و همچنین در صورت نیاز با توجه به ظرفیت بالا و تعامل و ارتباط با معاونت اقتصادی وزارت خارجه و کنسول گری های آن در تمام کشور های دنیا توانایی تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت های نفتی را داریم.

وی تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی کارآمد یکی دیگر از اهداف کمیته نفت، گاز و پتروشیمی این سازمان بوده که با همکاری شرکت  نفت و گاز اروندان و در صورت ایجاد مجموعه فنی و حرفه ای بین المللی توسط سازمان منطقه آزاد اروند شاهد تربیت نیروی متخصص بومی کاربلد و فنی در منطقه خواهیم بود.