مطالعات میان رشته ی بین حوزه علمیه و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان راه اندازی می‌شود
مطالعات میان رشته ی بین حوزه علمیه و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان راه اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: راه اندازی مطالعات میان رشته ی و رسیدن به نقطه نگرش مشترک بین حوزه و دانشگاه کشاورزی خوزستان جزو راهبردهای دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری اوای خوزستان از اهواز، جمال فیاضی در مراسم انعقاد دو تفاهم نامه بین مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران خوزستان با دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رسیدن به سعادت جامعه است.
وی افزود: هر اندازه این دو مرکز علمی باهم ارتباط داشته باشند زمینه تولید علم نافع و روبه سعادت تقویت می‌شود و هر اندازه این فاصله زیاد باشد، فرصت برای تردید افکنی و شبهه افکنی و تولید علم غیر نافع بیشتر می‌شود.
رییس دانشگاه کشاورزی خوزستان تاکید کرد: در این دو تفاهم نامه دنبال راهگشای و ایجاد و راه‌اندازی رشته های میان رشته ی و رسیدن به سطح قابل قبول همفکری و تعامل هستیم.
وی بیان داشت: عرصه همکاری در بخش فرهنگی و آموزشی و اجتماعی و پژوهشی فی مابین فراهم است و می‌توانیم در بخش پایان نامه، جلسات فرهنگی و هم اندیشی اقدامات مشترکی انجام دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در این جلسه اظهار داشت:حوزه و دانشگاه با هم همراه، آمیخته و یک‌دل شوند.
وی‌ در این نشست هم اندیشی با تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌های فی مابین، بیان کرد: رابطه ی میان حوزه و دانشگاه نباید فقط به روز وحدت حوزه و دانشگاه یا ایام و برنامه های خاص و رسمی محدود شود.
حجت الاسلام بلادیان افزود: البته این همراهی و یک دل شدن سخت است و نیاز به برنامه ریزی و برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی و گفت‌وگوی طرفینی دارد تا دو طرف به زبان مشترکی برسند.
مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: در آیات قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت نکات بسیار زیادی در خصوص مسائل فیزیکی، خورد و خوراک و امور کشاورزی وجود دارد و تجربه به ما نشان داده که هر آنچه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ما گفته اند بعد از مدتی یکی یکی با علم تجربی که همان از معلول به علت رسیدن است اثبات شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: از این رو چقدر بهتر می شود که در این دانشگاه بر این موضوع تأکید شود که محورهای پژوهشی و حیطه ی طرح ها و پایان نامه های دانشجویان و اساتید بر اساس آموزه های دینی و معرفتی بوده و فرضیه های پژوهشگران بر اساس آیات و روایات اهل بیت عصمت و طهارت باشد.
وی گفت: در هر پروژه ای این سؤال در ذهن شما عزیزان به وجود می آید که نظر شرع و دین نسبت به لوازم این پروژه چیست؟ در این خصوص نیز حوزه علمیه خوزستان می تواند کمک کار شما عزیزان باشد.
به گزارش آوای دانشجو، این دو تفاهم نامه با همت و تلاش گروه معارف دانشگاه کشاورزی خوزستان به سرانجام رسید. این تفاهم ها در حقیقت آغاز همکاری پژوهشی بین حوزه علمیه و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در مطالعات میان رشته ای است
انتهای پیام