یاد استاد؛ آقا سید محسن، جلوه ای از جلوه های معلم اخلاق
یاد استاد؛ آقا سید محسن، جلوه ای از جلوه های معلم اخلاق

۱۲ اردیبهشت سالروز بزرگداشت و گرامیداشت معلم شهید مرتضی مطهری و روز معلم را در حالی برگزار می نماییم که جامعه علمی و فرهیخته دانشگاهی و آموزشی استان مردی از تبار عالمان ، معلمان و اندیشمندان مکتب فکری استاد مطهری، که روزی خود میزبان چنین روزی در محافل دانشگاهی و آموزشی استان به پاس تکریم […]


۱۲ اردیبهشت سالروز بزرگداشت و گرامیداشت معلم شهید مرتضی مطهری و روز معلم را در حالی برگزار می نماییم که جامعه علمی و فرهیخته دانشگاهی و آموزشی استان مردی از تبار عالمان ، معلمان و اندیشمندان مکتب فکری استاد مطهری، که روزی خود میزبان چنین روزی در محافل دانشگاهی و آموزشی استان به پاس تکریم از استادان و معلمان بود را از دست داده است و جایش در جایگاه سخنران در میان ما خالی است.
وی که از پیشگامان و دغدغه مندان عرصه تعلیم و تربیت بود، با ویژگی معلم گونه ی خود، مروج اخلاق به عنوان جلوه ای از جلوه های حسنه معلمی در بین اقشار مختلف مردم، چه در دیدارهای خصوصی، دور همی های صمیمی پس از نماز در مسجد، نشست های عمومی با دانشحویان در خوابگاه های دانشجویی، جشنواره ها و رخدادهای علمی، فرهنگی و سیاسی، چه به عنوان سخنران و چه به عنوان میهمان، کلاس درسی بود برای همگان.

کلاس درس آقا سید محسن محصور نبود، توده های مردم اعم از کوچک و بزرگ، تحصیل کرده و درس ناخوانده، سیاسی و غیر سیاسی، جریان های فکری سیاسی مختلف همه بودند، همه می آمدند تا حرف نو بشنوند، چون آقا سید محسن خودشان را از مباحث کلیشه ای رهانده بود، علم و اندیشه و رویکرد ایشان به روز بود، دانشجو پسند بود، استاد پسند بود، معلم پسند بود، طلبه پسند بود،جامعه پسند بود، اصلا ایشان حرف تکراری نمی زد، همواره مطالبشان جدید بود متناسب با مقتضیات روز جامعه.

ساعت ها نشستن پای صحبت ایشان خسته کننده نبود، همه تا پایان سخنان همراه او بودند، جامعه علمی و فرهیخته به خصوص جوانان را به تفکر عمیق و ژرف وا می داشت، ابهام زدایی می کرد، کسانی که پای صحبت ایشان می نشستند گذر زمان را احساس نمی کردند، وقتی هم، سخنان و یا سخنرانی ایشان به اتمام می رسید کسی تمایلی به ترک جلسه و مجلس نداشت.

دوست داشتند تا آقا سید محسن را تا جایی که ممکن بود مشایعت نمایند و در این فاصله هم از بیانات و رهنمودهای ایشان بهره مند شوند. کلاس درس آقا سید محسن حاشیه نداشت، همه اش متن بود و …. و البته این گونه بود که آقا سید محسن شد عالم پر تلاش و خدوم و بصیر.
جا دارد که همه ساله در چنین ایامی بخشی از برنامه های مرتبط با این روز به ایشان اختصاص داده شود. در چنین روزگار و احوالی که جامعه نیاز به جهاد تبین در برابر هجمه های دشمن نسبت به دین و فرهنگ دینی و اعتقادات دینی مردم دارد، آقا سید محسن ها باید پرورش یابند و پا به عرصه جهاد تبین نهند تا نسل جوان حول محور چنین پرورش یافته گانی به رشد و تعالی برسند و هر کدام افسران جنگ نرم شوند برای مقابله با هجمه های دشمن. آری نسل جوان نیاز به آقا سید محسن ها دارد.

والسلام / سیامک وحدتی نیا / دانشگاه شهید چمران اهواز/۱۲/۰۲/