تکیه بر توان داخلی، تحریم را ناکارآمد کرده است/ تولید داخلی بیش از یکصد میلیارد تومانی در شرکت نفت و گاز اروندان
تکیه بر توان داخلی، تحریم را ناکارآمد کرده است/ تولید داخلی بیش از یکصد میلیارد تومانی در شرکت نفت و گاز اروندان
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در توانمندی سازی شرکت های داخلی گفت:در این شرکت طی ۳ سال گذشته شاهد رشد بیش از 3.5 برابری ارزش قراردادهای ساخت داخل به میزان 108 میلیارد تومان بودیم.


عبدالله عذاری اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای دانشجو خوزستان در اهواز اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم و اساسی این شرکت تکیه و توانمند سازی جوانان و شرکت های داخلی است.
وی افزود: برای غلبه بر تحریم باید به جوانان و شرکت های دانش بنیان روی بیاوریم و دانش بنیان کردن فرآیندهای تولید و استحصال نفت به معنی نه بزرگ به تحریم است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان بیان داشت: دولت سیزدهم در ۳ سال گذشته توانسته بر بسیاری از مشکلات غلبه کند و در بخش های مختلف ما میتوانیم را به نمایش بگذاریم.
وی درباره اقدامات دولت سیزدهم گفت: در این شرکت طی ۳ سال گذشته بیش از ۳٫۵ برابری ارزش قراردادهای ساخت داخل به میزان ۱۰۸ میلیارد تومان( بیش از ۳.۵ برابر) شده است.
عذاری اهوازی با اشاره به رشد ۳ برابری تفاهم نامه های پژوهشی گفت: برای نخستین بار این شرکت توانسته با انعقاد ۵ قرارداد تولید بار اول با ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان و ۱۳ طرح تولید بار اول دیگر در حال پیگیری، پیشتاز در سطح شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران شود.
این مدیر نفتی با اشاره به اهمیت میدان نفتی آزادگان جنوبی اظهار داشت: ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی در دولت سیزدهم ۳۸ درصد افزایش یافته که این افزایش محصول شجاعت متکی بر توان داخلی از جمله بهره گیری از تکنولوژی امواج آلتراسونیک در رفع موانع و رسوبات درون چاه که نخستین بار در شرکت نفت و گاز اروندان است.
وی گفت: در این میدان نفتی مهم دنبال طرح سیم سازی نفت فوق سنگین هستیم که با همکاری دانشگاه نفت در حال ارزیابی است.