دو اثر ملي و فرهنگي ثبت شده شهرستان مسجدسليمان با مساعدت مديرعامل شركت بهره برداري نفت‌و‌گاز مسجدسليمان و توسط مديريت مهندسي و ساختمان اين شركت مرمت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مسئول موزه نفت مسجدسلیمان با اعلام خبر فوق اظهار کرد: یکی از آثار، آرامستان قدیمی محله نفتون مربوط به ادوار پیشین صنعت نفت در مسجدسلیمان می باشد که با توجه به واقع شدن در مجاورت گلزار مطهر شهدا، لزوم پاکیزگی و بهبود منظر عمومی منطقه نفتون، با درخواست اداره میراث فرهنگی مورد مرمت و سامان‌دهی قرارگرفت. فرید کاوش ادامه داد: مورد دوم هم بازسازی دو بخش از دیوار موزه چاه شماره یک مسجدسلیمان است که بدلیل نشست زمین دچار تخریب شده بود. لذا  این اثر فرهنگی ثبت شده در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با استفاده از سنگ های پیشین بنا مرمت و بهسازی شد.

کاوش افزود با توجه به اینکه هر ۲ مورد اشاره شده در فهرست آثار ملی و فرهنگی کشورمان ثبت شده اند، اجرای مرمت با حضور نماینده اداره میراث فرهنگی انجام شد.

گفتنی است به همت موزه نفت مسجدسلیمان از دی ماه سال جاری بازدید از موزه چاه شماره یک برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و انتظار می رود در تعطیلات نوروز نیز مورد استقبال گردش‌گران قرار گیرد.