چهار مرکز نوآوری در دانشگاه صنعت نفت راه اندازی شد
چهار مرکز نوآوری در دانشگاه صنعت نفت راه اندازی شد
رییس دانشگاه صنعت نفت گفت: چهار مرکز نوآوری و کارآفرینی در چهار شهر آبادان، اهواز، تهران و محمودآباد تاسیس و راه‌اندازی شده است.

کریم سلحشور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اوای دانشجو بیان کرد: راه اندازی این مراکز موجب گسترش فرهنگ خلاقیت در صنعت نفت از طریق اشتغال دانش‌بنیان در میان دانش‌آموختگان دانشگاه و سایر دانشگاه‌های منطقه شده است.

وی افزود: مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه، نقطه اتصال توانمندی‌های دانشگاه و نیازمندی‌های صنعت و جامعه محسوب می‌شوند که در آن ایده‌ها و ابتکارات فناورانه به مرحله اجرایی و عملی خواهند رسید.
سلحشور بیان کرد: به جای تاکید بر سرمایه‌ها و دارایی‌های طبیعی در استان بر توسعه و ارتقای توانمندی‌های منابع انسانی استان با هدف اشتغال پایدار و ماندگاری نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی در منطقه تمرکز می‌شود.
رییس دانشگاه صنعت نفت در ادامه با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: آموزش عالی نقش پیش‌برنده و راهبردی در ایجاد فرهنگ تولید دارد و اقتصاد موفق در عرصه جهانی، مبتنی بر دانش، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی است‌.

سلحشور گفت: دانشگاه نفت همچنین مرکز دبیرخانه کمیته و مرجع فنی استاندارد ISIR/ISO/TC۲۵۱ در کشور محسوب شده و با برخورداری از یک نشریه تخصصی تحت عنوان “نشریه تخصصی پتروپم” و سامانه خودارزیابی دارای پایگاه دانش مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت است.

  • وی افزود: تاسیس و راه‌اندازی مرکز آموزش‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) صنعت نفت از دیگر فعالیت‌های دانشگاه است که در سال جاری با بهره برداری از نخستین مرکز آموزش‌های مهارتی، حرفه‌ای و تخصصی دانشگاه صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه توام شده است.
  • رییس دانشگاه صنعت نفت گفت: این مرکز هم‌اکنون عهده‌دار تنوعی از دوره‌های آموزشی مهارتی و تخصصی در این زمینه برای مجتمع‌های گازی و پتروشیمی مستقر در منطقه است.