نشست معرفتی جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی (ره) برگزار گردید
نشست معرفتی جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی (ره) برگزار گردید
نشست معرفتی جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی (ره) به همت روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری امور بانوان و واحد خواهران مرکز بسیج شهید تندگویان این شرکت برگزار گردید.

روز چهارشنبه مورخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح نشست معرفتی جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی (ره) با سخنرانی خانم دکتر علاسوند چهره شاخص فرهنگی کشور، و حضور مشاور مدیرعامل در امور بانوان و تعدادی از بانوان صنعت نفت جنوب در محل سالن اجتماعات باشگاه نفت کوی فدائیان اسلام برگزار گردید.

خانم دکتر علاسوند طی سخنان خود در این مراسم عنوان داشت: که مرزهای هویت ما در حال مخدوش شدن است. و این مساله مهم مختص کشور ما نیست و در کشورهای دیگر نیز در حال اتفاق است. بجز معدود انسان هایی که در سنت و ارزش های اصیل خود زندگی می کنند تقریبا اکثر انسان ها با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند.

در ادامه با طرح این سوال که چه عاملی باعث رنگ باختن هویت زندگی می گردد؟ چه شد که زنانی که در طول تاریخ پاسدار متانت و حیا بودند امروزه حجاب را امری داستانی می پندارند؟ و با توجه به اینکه اتفاقات اجتماعی از دفینه های فرهنگی زیرین اجتماعی لایه برداری می کند اتفاقات و اغتشاشات سال گذشته محصول چه موضوعی بوده است؟

ایشان پاسخ این امر را مداخله در نظام آگاهی انسان ها دانستند. به صورت مثال جریان متخاصم حاکم بر مراکز رسانه ای دنیا در صدد است ارزش های جهان وطنی و شهروند دنیا بودن را جایگزین هویت ملی قرار دهد. وی در این زمینه با نقل قولی از رابرت مرداک که می گوید: اگر میخواهید ایران را بشکنید باید زن ایرانی را بشکنید. و اگر میخواهید زن ایرانی را بشکنید عفت را از او بگیرید. افزود: از این رو جریان امپریالیست به سمت سرمایه گذاری روی شبکه های اجتماعی رفته و از این طریق در نظام آگاهی اخلال ایجاد کرده است تا جایی که طبق آمار ۲۰ درصد تغییر جنسیت در آمریکا اتفاق می افتد.

این چهره شاخص فرهنگی در انتها اشاره داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز ۳۴ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از زنان می باشند. همچنین آمار باسوادی زنان قبل از انقلاب ۴۰ درصد و تا سطح سیکل بوده که امروز به بالای ۹۰ درصد رسیده است. در بخش کتاب نیز امروز ۹۵۰۰ مؤلف و ۸۴۰ ناشر خانم مشغول به فعالیت هستند.