اگر طرح آبرسانی غدیر نبود، همه اهواز،ملاشیه می شد!
اگر طرح آبرسانی غدیر نبود، همه اهواز،ملاشیه می شد!
آب چند روز اخیر در منطقه ملاشیه بیش از هر چیز، ارزش طرح آبرسانی غدیر را برای همگان آشکار کرد.

به گزارش آوای خوزستان، برای کسانی که با جغرافیای شهر اهواز و پراکندگی وسیع آن در گستره نامحدود آشنایی دارند، می دانند خدمات رسانی به این گستره وسیع چقدر سخت و پرهزینه و چقدر مهم است.

یکی از مسایلی که همواره از آن به عنوان چالش مدیریت خدمات شهری نامبرده می شد و سالها مردم و دولت با آن دست و پنجه نرم می کرد،مساله تامین پایدار آب شرب سالم و با کیفیت بود.

این مساله به سرلیست آرزوهای مردم خوزستان تبدیل شده بود و چه بسا از آن به عنوان گره کور یاد میکردند.

طرح آبرسانی غدیر که در طلیعه دولت سیزدهم با پشتکار مسئولان استانی و شخص رییس جمهور افتتاح شد، این آرزوی دور و دراز را محقق کرد و پهنه وسیع از خوزستان را سیراب کرده و برای همیشه دغدغه مردم را مرتفع ساخت.

در روزهای اخیر که آب شرب مناطق ملاشیه اهواز دچار نواساناتی شده است، یکبار دیگر اهمیت طرح آبرسانی غدیر در تامین آب شرب و پدافند غیرعامل را پررنگ کرده است.

چه بسا اگر طرح آبرسانی غدیر نبود، امروز نقطه به نقطه اهواز با جمعیت قریب به ۲ میلیون نفر باید چشم انتظار تانکرهای ابرسانی بودند و این واقعیتی است که روزنامه جمهوری اسلامی از دیدن آن واهمه دارد.

قحطی چند روزه آب در ملاشیه و چند نقطه دیگر که شامل طرح آبرسانی غدیر نیستند، این واقعیت را برای همگان آشکار کرد که اگر اقدامات پیشگیرانه دولت سیزدهم و مجموعه سازمان آب و برق خوزستان در اجرای طرح میان مدت غدیر نبود، امروز بخش های قابل توجهی از اهواز و شهرستان های استان با قحطی مکرر آب روبرو بودند.

پس از اجرای طرح آبرسانی غدیر تقریبا ۶۰ درصد مناطق شهرستان اهواز (مناطق تحت پوشش تصفیه خانه های ملی راه و کیان آباد)از نعمت این پروژه بهره مند شده اند و امروز بدون هیچگونه محدودیتی از یک آب پایدار استفاده می کنند ولی متاسفانه مناطقی مانند ملاشیه که شامل این طرح نیستند، همچنان با مشکلات متعددی در این زمینه دست و پنجه نرم می کنند و این شرایط لزوم اجرای فازهای تکمیلی طرح غدیر را دوچندان کرده است.

خوشبختانه با اجرای طرح میان مدت آبرسانی غدیر، علاوه بر بسیاری از مناطق اهواز، شهرهای آبادان،خرمشهر،دارخوین،شادگان و دشت آزادگان و بالغ بر یکهزار روستا نیز از نعمت آب پایدار و باکیفیت برخوردار شده اند و امسال به مانند سال های قبل خبری از قحطی پرتکرار آب در این مناطق نیست و ثمرات این طرح بزرگ در آن مناطق بطور محسوس قابل لمس می باشد.

گفتنی است طرح میان مدت آبرسانی غدیر با حمایت های شخص رییس جمهور، سال گذشته و با اعتبار یکهزار میلیارد تومان در کمتر از یکسال به بهره برداری رسید.