دانش بنیان ها آب فضای سبز شهر اهواز را تامین می‌کنند
دانش بنیان ها آب فضای سبز شهر اهواز را تامین می‌کنند
رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز با اشاره به استفاده از منابع جدید و‌ بهینه در تامین آب فضای سبز گفت: کمسیون دنبال استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای استفاده از آب فاضلاب به آب مورد نیاز گیاهان است.

محمد مهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خوزستان در اهواز اظهار داشت: آب یک نکته کلیدی و منبع غیرقابل تجدید و حیاتی در توسعه فضای سبز است و یکی از بخش های پرمصرف ما در مدیریت شهر ، فضای سبز است.
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مباحث فضای سبز تامین و پایدارسازی آب خام است که به شدت در این حوزه در بخش‌های مختلف مانند طراحی، تامین آب مورد نیاز و نظایر آن دچار‌ مشکل هستیم.
رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز گفت: استفاده از منابع نوین و با کارایی مصرف بالا آب از مسایلی است که نباید اجازه دهیم در بحبوحه مسایل شهری به فراموشی سپرده شود.
حفظ و بهینه سازی مصرف آب شهری حیات شهر اهواز را تضمین می‌کند.
مطیعی بیان داشت: مطالعات شبکه خام اهواز، ارتقا، پایدارسازی و توسعه ایستگاه‌های پمپاژ، شرحی از اقدامات انجام شده، در دست اقدام و موانع آن نیز بررسی شد.
این عضو شورا و استاد دانشگاه گفت: یکی از ظرفیت‌های که می‌تواند در تحول بخش مدیریت شهری کمک رسان باشد، دانش بنیان ها هستند که در استان خوزستان نیز دارای شرکت های فعال و توانمند در این حوزه هستیم.
وی گفت: برای تقویت منابع آبی ، از شرکت های دانش بنیان درخواست کردیم ورود کنند و زمینه تبدیل و بهینه سازی آب فاضلاب برای آب مصرفی گیاهان را فراهم سازند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: برای تسریع و استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها اصرار داریم و برای همین منظور از شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرای آزمایشی این بهینه سازی در دو منطقه اهواز دعوت شده است.


انتهای پیام